Apel przewodniczącego KRRiT do Poczty Polskiej
Maciej Świrski, przewodniczący KRRiT, wezwał Pocztę Polską do udzielenia wsparcia osobom, które znalazły się w trudnej sytuacji materialnej w wyniku powodzi. Zaapelował o rozważenie działań, które mogłyby złagodzić obciążenia finansowe abonentów. Wśród zaproponowanych rozwiązań znalazło się m.in. wydłużenie terminów spłat zaległości, odroczenie egzekucji oraz wstrzymanie kontroli rejestracji odbiorników na terenach dotkniętych powodzią.
Umorzenia zaległych opłat abonamentowych
Osoby poszkodowane przez powódź mogą ubiegać się o umorzenie zaległych opłat abonamentowych. KRRiT dopuszcza taką możliwość na podstawie art. 10 ustawy o opłatach abonamentowych z 21 kwietnia 2005 r. Zgodnie z tym przepisem, w wyjątkowych sytuacjach losowych, do których bez wątpienia należy powódź, możliwe jest umorzenie zaległości, rozłożenie ich na raty lub zrezygnowanie z naliczania odsetek za zwłokę.
Wnioski
Aby uzyskać umorzenie opłat, abonenci muszą przedstawić wniosekdoKRRiT, dołączając dokumentację potwierdzającą poniesione straty, np. protokół z oszacowaniem szkód spowodowanych przez powódź. Taka procedura ma wesprzeć osoby, które nie są w stanie uregulować zaległości ze względu na wyjątkowe okoliczności.
Rekomendacje dla Poczty Polskiej
Przewodniczący KRRiT zarekomendował, aby pracownicy Poczty Polskiej informowali abonentów o możliwościach wsparcia na terenach dotkniętych powodzią. Celem jest zapewnienie, że osoby, które ucierpiały, będą miały pełną wiedzę na temat dostępnych ulg i możliwości odroczenia płatności.