Lata 90. w Polsce to czas wyjątkowy. Symbole tamtej epoki wielu z nas przypominają nam o beztroskich chwilach, pierwszych miłościach i niezapomnianych przygodach. Które z tych symboli pamiętasz najlepiej?
Pełne półki w sklepach. Po latach pustych regałów, nagłe pojawienie się kolorowych opakowań, egzotycznych owoców, słodyczy, napojów było prawdziwą rewolucją. Sklepy pełne towarów stały się symbolem nowej rzeczywistości i otwarcia na świat.
Pierwsze zachodnie marki. McDonald's, Coca-Cola, Levi's, Lee - pojawienie się tych marek w Polsce było wydarzeniem. Kolejki np. przed pierwszymi restauracjami McDonald's czy sklepami Levi's były dowodem na głód nowości i zachodnich trendów.
Magnetowidy i kasety VHS. Możliwość oglądania filmów w domu, kiedy tylko się chce, była prawdziwym luksusem. Wypożyczalnie kaset VHS przeżywały oblężenie, a wieczory filmowe z rodziną albo przyjaciółmi stały się popularną formą rozrywki.
Walkman i discman. Przenośne odtwarzacze kaset i płyt CD zrewolucjonizowały sposób słuchania muzyki. Dzięki nim ulubione przeboje można było zabrać ze sobą wszędzie.
Kolorowe dresy i ortalionowe kurtki. Moda lat 90. była pełna kolorów i kontrastów. Dresy i ortalionowe kurtki, często z logo znanych marek, były symbolem statusu i przynależności do grupy.
"Bravo", "Popcorn". "Dziewczyna". Młodzieżowe magazyny, które dostarczały informacji o muzyce, modzie, gwiazdach i życiu. Plakaty z ulubionymi zespołami i poradniki miłosne były obowiązkową lekturą każdego nastolatka.
Pierwsze telefony komórkowe. Cegłowate telefony "z antenką" były symbolem luksusu i nowoczesności. Posiadanie telefonu komórkowego było powodem do dumy.
Dyskietki i pierwsze komputery. Era komputerów osobistych dopiero się zaczynała, ale już wtedy wielkie dyskietki i pierwsze komputery były symbolem postępu statusu i technologicznego.
Prywatne radiostacje i stacji TV. Rozkwit prywatnych mediów. W latach 90 powstały m.in. Radio ZET i RMF FM, telewizje: TVN i Polsat, oraz cała masa mniejszych, lokalnych rozgłośni, gazet i stacji telewizyjnych.