Pełnomocnik ds. bezpieczeństwa w transporcie publicznym w Warszawie Konrad Komornicki powiedział w "Radiu Dla Ciebie", że wizja warszawskiego metra bez bramek jest możliwa.
Metro bez bramek
W tej chwili pasażerowie wchodzą na teren stacji po otwarciu bramki poprzez przyłożenie karty miejskiej lub skasowanie biletu jednorazowego. W godzinach szczytu przy bramkach często tworzą się korki. Pasażerowie i miejscy aktywiści domagają się "metra bez bramek".
Jest to testowane przy tak zwanym łączniku i zobaczymy, co będzie dalej. Część bramek dla pasażerów, którzy schodzą do M1 poprzez antresolę, jest otwarta – powiedział Komornicki.
Aktywiści ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze postulują, by tak było przy każdym zejściu do metra. Jeszcze w zeszłym roku napisali w tej sprawie petycję.
Bramki w metrze są niepotrzebne, nie ma ich w wielu europejskich miastach – powiedział "RDC" Kuba Czajkowski z Miasto Jest Nasze. To blokada dla większości pasażerów, którzy w Warszawie mają bilety okresowe, więc nie potrzebują kasować biletu. Bramki są też niepotrzebnym obciążeniem dla osób starszych czy niepełnosprawnych. To co roku kosztuje Zarząd Transportu Miejskiego i Warszawskie Metro kilka milionów złotych – dodał.
autor: Luiza Łuniewska