CPK w Baranowie za pieniądze z Azji? Znamy szczegóły RAPORTU

| Aktualizacja:

Budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego sfinansuje jeden z operatorów lotnisk w Singapurze, Korei Południowej, Japonii czy na Tajwanie – wynika z najnowszego raportu dotyczącego inwestycji. Jego twórcy mają też propozycję, co zrobić z Lotniskiem Chopina w Warszawie. 

wróć do artykułu
  • ~pislityka
    (2019-05-13 08:40)
    wypada tylko przekląć brzydko, jeśli TO ma TAM powstać. To mi przypomina inne strzeliste akty planistów z PISu: port marynarki wojennej w Radomiu, strategiczny przekop Mierzei Wiślanej /ocieplenie klimatu samo załatwi sprawę/, wieżowce 2K z widokiem na Moskwę, Via Karpatia z Kaliningradu na południe Europy. Coś złego się dzieje w głowach pislityków
  • ~Zepp
    (2019-05-13 10:31)
    Wywłaszczą ludzi a ziemię podarują Chińczykom. Jak w Afryce
  • ~Bz
    (2019-05-13 10:45)
    Developerzy mają chęć na grunty na Okęciu a prawnicy za duuużą kasę napiszą w opinii wszytko czego oczekuje zleceniodawca
  • ~kar
    (2019-05-13 11:07)
    Ten port, ze względu na koszty będzie konkurencyjny dla portu w Berlinie co najmniej 20 lat. KE z Biedroniem zrobi wszystko, żeby zablokować inwestycję.
  • ~Hans
    (2019-05-13 13:44)
    Pytanie jakie kompetencje w dziedzinie portów lotniczych i transportu ma Baker McKenzee? To firma prawna a nie ekspert gospodarczy
  • ~Pisoloper
    (2019-05-13 13:46)
    To będzie tak jak z tymi wieżowcami SREBRNA.
  • ~Torrent
    (2019-05-13 14:54)
    sprawdzajcie dziennikarze kto robi interes na nieruchomościach w Radomiu, Baranowie i Okęciu.... jakie nieudane inwestycje złapią drugie życie..
  • ~mops
    (2019-05-13 15:20)
    Wielkie plany za nie swoje pieniądze, ciekawe...:0. Czy to kiedyś komuś dobrze wyszło?
  • ~inwestor
    (2019-05-13 18:18)
    Z PPP mamy doświadczenie z budowy autostrad. Najwyższe opłaty w Europie.
  • ~nieskundlony
    (2019-05-13 20:27)
    Budowa CPK powinna odbyć się za polskie pieniądze ,wypuścić obligacje /akcje/i niech Polacy zainwestują zamiast w `bankach na 1,5 % rocznie.Akcje winny być imienne i dziedziczne.
  • ~Zbynio
    (2019-05-13 23:37)
    CPK to projekt z założenia nieetyczny, bo konstruowany na krzywdzie ludzkiej. Spaskudzi życie wywłaszczanym włościanom z kilku gmin bezpośredniej lokalizacji i co najmniej kilkudziesięciu, jak nie kilkuset tysiącom mieszkańców powiatu grodziskiego i ościennych. W zasadzie można CPK nazwać kradzieżą, bo obniży wartość nieruchomości mieszkalnych w promieniu kilkudziesięciu kilometrów. 1 dB hałasu to więcej niż 1 % spadku wartości posesji. Oprócz tego wytężona infrastruktura transportowa to smog, zatruwający nie tylko wspomniane powiaty, ale i Warszawę, dla której tereny na płd-zachód są obecnie, z racji róży wiatrów zielonymi płucami stolicy. O tym wszystkim nawiedzeni konstruktorzy nie raczą się nawet zająknąć, ograniczając konsultacje społeczne do działań pozorowanych. Zarobią korporacje, cwaniaki się uwłaszczą, a zwykli ludzie zapłacą za te igraszki zdrowiem i majątkiem. Chamstwo w państwie!
  • ~krótko
    (2019-05-14 00:18)
    Montreal-Mirabel.
  • ~krzyhoo1
    (2019-05-14 22:09)
    Nie znam się na pasażerskim transporcie powietrznym, jego potrzebach bieżących i przyszłych , ale niecałe 18mln pasażerów obsłużonych przez Okęcie vs 16mln przez lotnisko w Pradze, 15mln w Budapeszcie o czymś świadczy. Ano o tym, że w Polsce nie ma nadmiernego popytu. Nie chcę krakać, ale ten centralny port lotniczy może się okazać takim samym "sukcesem" jak dworzec kolejowy Łódź Fabryczna
  • ~Torrent
    (2019-05-25 08:25)
    przecież to chodzi tylko o kilku znajomych, którzy się chcieli sprawdzić w biznesie i im nie wyszło..i parę działek.... przypadkiem teraz port jak manna z nieba p. Sasin??

Może zainteresować Cię też: