Oszuści podszywają się pod pracowników banku. Pilne ostrzeżenie

Jak przekazał w swoim komunikacie bank, przestępcy wykorzystują wizerunek BIK, aby wyłudzić pieniądze. Informują o rzekomym procesie "wyzerowania zdolności kredytowej” i nakłaniają do wypłaty środków w placówce bankowej, a następnie wpłaty na wskazany rachunek poprzez wpłatomat. Cały czas utrzymują kontakt telefoniczny, manipulując rozmówcą, aby nie ujawniał szczegółów pracownikom banku.

Reklama

Jak działają oszuści?

Bank wyjaśnia, że podszywają się pod BIK i wywołują presję czasu. "Instruują, aby wypłacić pieniądze i wpłacić je na wskazany rachunek. Utrzymują stały kontakt telefoniczny, kontrolując przebieg działań" - podano.

Ważne

Bank przypomina, że BIK nie udziela pożyczek, ani nie kontaktuje się z klientami w sprawie zadłużeń – gromadzi jedynie dane przekazane przez banki i instytucje finansowe.

"Jeśli rozmówca wywołuje presję czasu – rozłącz się i samodzielnie skontaktuj się z infolinią Banku, odwiedź oddział lub zadzwoń do swojego opiekuna klienta. Przekaż pracownikowi banku szczegóły zdarzenia" - przekazano.

W komunikacie podano co zrobić, jeśli podejrzewasz, że możesz być ofiarą oszustwa:

Przede wszystkim trzeba:

  • zastrzec karty
  • zablokuj dostępy do bankowości elektronicznej: w serwisie internetowym Pekao24 lub aplikacji mobilnej PeoPay (wybierz: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Zablokuj kartę lub dostępy) albo telefonicznie dzwoniąc pod numer 519 222 222. Opłata za połączenie zgodnie z taryfą operatora.

Apel banku do klientów

Bank apeluje do klientów, by zgłaszali oszustwo na infolinii banku (519 222 222) i przekazali wszystkie niezbędne informacje. "Złóż zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa policji lub prokuraturze i poinformuj o tym nasz bank" - wskazano.