Kto może ubiegać się o dodatek do emerytury?
Świadczenie przysługuje osobom, które:
- Były sołtysami przez co najmniej 7 lat
- Osiągnęły wiek emerytalny: 60 lat dla kobiet, 65 lat dla mężczyzn
- Nie były karane za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe w związku z pełnieniem funkcji sołtysa
Jak złożyć wniosek o dodatek do emerytury?
Aby otrzymać świadczenie, należy złożyć wniosek w regionalnym oddziale KRUS lub jego placówce terenowej. Formularz można pobrać ze strony internetowej KRUS.
Jakie dokumenty trzeba dołączyć?
Do wniosku należy dołączyć:
- Zaświadczenie wydane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, potwierdzające pełnienie funkcji sołtysa.
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.
Nie masz dokumentów potwierdzających pełnienie funkcji sołtysa? W takim przypadku można złożyć pisemne oświadczenie, które musi być potwierdzone przez co najmniej trzy osoby zamieszkujące w sołectwie w czasie, gdy wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.
Kiedy zostanie przyznane świadczenie?
Dodatek jest wypłacany od dnia spełnienia wszystkich warunków, ale nie wcześniej niż od miesiąca złożenia wniosku. Dotyczy to również osób, które wcześniej otrzymały decyzję odmowną i ponownie się ubiegają.