Przekop Mierzei Wiślanej
Przetarg wygrał Budimex. Urząd Morski w Gdyni ma podpisać z firmą umowę wartą 574 miliony zł.
NDI uważa, że procedura wyboru wykonawcy II etapu budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną była niezgodna z prawem zamówień publicznych i zmanipulowana - mówiła w Radiu ZET Magdalena Skorupka-Kaczmarek ze spółki NDI.
Sąd Okręgowy w Warszawie otrzymał skargę w tej sprawie 13 kwietnia.
"Budimex w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa, a przynajmniej w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa, wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że spełnia warunki udziału w postępowaniu" - uważa NDI.
Spóła ocenia, iż wycena prac jaką podał Budimex jest "rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia". Firma "nie wykazała, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia".
Spółka oskarża Budimex o nieuczciwą konkurencję - ustaliło Radio ZET.
NDI domaga się odrzucenia oferty Budimexu, a jeśli dojdzie to podpisania umowy, spółka będzie walczyć o 50 mln zł odszkodowania.
Spółka PORR potwierdziła w rozmowie z Radiem ZET, że zaskarżyła do sądu wyrok Krajowej Izby Odwoławcze.
Budimex ma umowę na drogę wodną do przekopu Mierzei Wiślanej za 574 mln zł
Urząd Morski w Gdyni podpisał z Budimeksem umowę na wykonanie II części drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, podało Ministerstwo Infrastruktury. Wartość umowy wynosi około 574 mln zł, a czas przewidziany na jej realizację to 24 miesiące.
Przekop Mierzei stworzy szansę na rozwój gospodarczy dla wszystkich portów Zalewu Wiślanego, a także znacząco skróci dotychczasową drogę przez Cieśninę Piławską o prawie sto kilometrów. Dzięki podpisanej dzisiaj umowie zostanie zmodernizowany tor wodny rzeki Elbląg oraz wybudowany zostanie most obrotowy w Nowakowie - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk, cytowany w komunikacie.
Kontrakt obejmuje:
- przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku o długości około 10,4 km i szerokości toru mierzonego w dnie na rzece 60 m, a w rejonie Nowakowa 40 m, w zakresie obudowy brzegów,
- wykonanie kotew gruntowych o łącznej długości 202 000 mb,
- wykonanie umocnienia brzegów za pomocą stalowej ścianki szczelnej na długości brzegu 13,3 km,
- wykonanie umocnienia brzegów za pomocą żelbetowej ściany szczelinowej na długości brzegu 1,7 km,
- budowę mostu obrotowego na rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, w odległości około 650 m od istniejącego mostu pontonowego, wymieniono.
Z nowej drogi wodnej będą mogły korzystać jednostki o nasypujących parametrach:
- 100 m długości,
- 20 m szerokości,
- 4,5 m zanurzenia,
dla jednostek jednokadłubowych oraz
- 180 m długości dla zastawu pchacz plus dwie barki przy tej samej maksymalnej szerokości i zanurzeniu, podał także resort.