Przekop Mierzei Wiślanej

Przetarg wygrał Budimex. Urząd Morski w Gdyni ma podpisać z firmą umowę wartą 574 miliony zł.

NDI uważa, że procedura wyboru wykonawcy II etapu budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną była niezgodna z prawem zamówień publicznych i zmanipulowana - mówiła w Radiu ZET Magdalena Skorupka-Kaczmarek ze spółki NDI.

Sąd Okręgowy w Warszawie otrzymał skargę w tej sprawie 13 kwietnia.

Reklama
Reklama

"Budimex w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa, a przynajmniej w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa, wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że spełnia warunki udziału w postępowaniu" - uważa NDI.

Spóła ocenia, iż wycena prac jaką podał Budimex jest "rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia". Firma "nie wykazała, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia".

Spółka oskarża Budimex o nieuczciwą konkurencję - ustaliło Radio ZET.

NDI domaga się odrzucenia oferty Budimexu, a jeśli dojdzie to podpisania umowy, spółka będzie walczyć o 50 mln zł odszkodowania.

Spółka PORR potwierdziła w rozmowie z Radiem ZET, że zaskarżyła do sądu wyrok Krajowej Izby Odwoławcze.

Budimex ma umowę na drogę wodną do przekopu Mierzei Wiślanej za 574 mln zł

Reklama

Urząd Morski w Gdyni podpisał z Budimeksem umowę na wykonanie II części drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, podało Ministerstwo Infrastruktury. Wartość umowy wynosi około 574 mln zł, a czas przewidziany na jej realizację to 24 miesiące.

Przekop Mierzei stworzy szansę na rozwój gospodarczy dla wszystkich portów Zalewu Wiślanego, a także znacząco skróci dotychczasową drogę przez Cieśninę Piławską o prawie sto kilometrów. Dzięki podpisanej dzisiaj umowie zostanie zmodernizowany tor wodny rzeki Elbląg oraz wybudowany zostanie most obrotowy w Nowakowie - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk, cytowany w komunikacie.

Kontrakt obejmuje:

- przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku o długości około 10,4 km i szerokości toru mierzonego w dnie na rzece 60 m, a w rejonie Nowakowa 40 m, w zakresie obudowy brzegów,

- wykonanie kotew gruntowych o łącznej długości 202 000 mb,

- wykonanie umocnienia brzegów za pomocą stalowej ścianki szczelnej na długości brzegu 13,3 km,

- wykonanie umocnienia brzegów za pomocą żelbetowej ściany szczelinowej na długości brzegu 1,7 km,

- budowę mostu obrotowego na rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, w odległości około 650 m od istniejącego mostu pontonowego, wymieniono.

Z nowej drogi wodnej będą mogły korzystać jednostki o nasypujących parametrach:

- 100 m długości,

- 20 m szerokości,

- 4,5 m zanurzenia,

dla jednostek jednokadłubowych oraz

- 180 m długości dla zastawu pchacz plus dwie barki przy tej samej maksymalnej szerokości i zanurzeniu, podał także resort.