W samym tylko grudniu zeszłego roku łączna sprzedaż w 29 krajach Unii Europejskiej (z wyjątkiem Cypru i Malty) oraz EFTY zmniejszyła się o 17,8 proc. w stosunku do grudnia 2007 roku. Europejczycy kupili w 2008 roku nieco ponad 14,7 mln samochodów.

Największy europejski producent Grupa Volkswagena (główne marki - VW, Audi, Seat, Skoda) odnotowała 4,4-procentowy spadek sprzedaży (do około 3,03 mln aut), Renault (+ Dacia) - 6,9 proc. (około 1,29 mln), PSA Peugeot Citroen - 9,1 proc. ((około 1,87 mln) a Grupa Fiata - 5,5 proc. (około 1,18 mln). Znacznie większe spadki miały General Motors (13,9 proc.), Chrysler (22,5 proc.) i Toyota (12,4 proc.). Sprzedaż trzeciego amerykańskiego producenta Forda zmniejszyła się o 5,2 proc.

Rzadkim w złym dla motoryzacji roku wzrostem liczby klientów mogą się pochwalić: Nissan - sprzedał o 8,8 proc. aut więcej niż w 2007 roku (około 338 tys.), Mazda - o 2,1 proc. (245 tys.) oraz Jaguar - o 12,8 proc.37,6 tys.).



Reklama