– Jesteśmy zainteresowani sponsoringiem. Prowadzimy rozmowy w tej sprawie – powiedział DGP Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP, do której należy PTK Centertel. Jeśli strony dojdą do porozumienia, Orange dołączy do grona siedmiu innych sponsorów i partnerów PKOl. Obecnie jest wśród nich Totalizator Sportowy, PKN Orlen, należąca do Kompanii Piwowarskiej marka piwa Tyskie, Poczta Polska, PKO BP oraz Casino Olimpic.

Reklama

W charakterze partnera występuje też producent odzieży sportowej firm 4F Sport Performance. Specjaliści podkreślają, że w ten sposób marki chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność i rangę. – Dzięki imprezom takim jak igrzyska olimpijskie marka może przede wszystkim wygrać prestiż – podkreśla Grzegorz A. Kita, prezes Sport Management Polska, firmy zajmującej się marketingiem sportowym, która pracuje m.in. dla reprezentacji narodowej w pływaniu oraz Polskiego Związku Pływackiego i firm takich, jak Żywiec czy McDonald’s.

By wykorzystać igrzyska, 4F Sport Performance w związku ze współpracą z PKOl zaplanowała kampanię „Każdy ma swoje Vancouver”, która ma poprawić nie tylko wizerunek, ale i sprzedaż firmy. Zaprojektowane przez nią stroje dla polskiej reprezentacji kupić można też w sklepach. PKN Orlen od połowy lutego planuje natomiast trasę specjalnego miasteczka – Olimpijskie Mobilne Stop Cafe. Odwiedzi Białkę Tatrzańską, Harendę oraz Witów.

Zainteresowanie przyciągać mają „fan zony”, w których będzie można jeździć na nartach pod okiem instruktora, a także oglądać na monitorach zmagania polskich sportowców w Kanadzie. Sponsorzy najbardziej liczą jednak na sukcesy polskich sportowców, dzięki którym rozpoznawalność ich marek będzie większa. Przedstawiciele niektórych pojadą za sportowcami do Kanady, by w przypadku sukcesu móc szybko podpisać z nimi umowy reklamowe.

>>>Czytaj więcej: Polskie marki jadą na igrzyska

p