Oprócz Aster, który ma ponad 300 tys. przyłączeń, silny jest też UPC Polska, który w skali kraju zajmuje pozycję lidera, a także Multimedia. W ubiegłym roku konkurencję zaostrzyła też Vectra, drugi operator pod względem użytkowników w Polsce, nieobecny wcześniej w stolicy. Wdarł się na warszawski rynek, przejmując małego operatora Spray. Na dodatek w 2009 roku coraz silniej inwestować zaczęła Telekomunikacja Polska, która, oferując dostęp do telewizji, rzuciła rękawice wszystkim operatorom kablowym czy satelitarnym na rynku.

Szefowie największych operatorów zapewniają, że nie odpuszczają żadnej nowej lokalizacji. W praktyce często wygląda to inaczej. Na przykład mieszkańcy liczącego ponad 360 mieszkań osiedla na Białołęce nie mogą się doprosić oferty ani jednego z operatorów w Warszawie. Pytani przez nas mieszkańcy twierdzą, że nie mogą się doprosić o żadną konkretną ofertę. Kończy się to tym, że wybierają platformę satelitarną.

Więcej informacji: Koniec inwestycji na rynku telewizji kablowych. Kliencji mają coraz większy wybór

p