- W tym roku planujemy otworzyć 100 nowych placówek pocztowych. (...) W ubiegłym roku przybyło 119 nowych placówek pocztowych. Staramy się otwierać je w centrach handlowych, tam gdzie jest zwiększony ruch. Chcemy także, aby placówki pocztowe wróciły na dworce kolejowe - powiedział Sypniewski.
Obecnie sieć Poczty Polskiej obejmuje ponad 7500 placówek, filii i agencji pocztowych.
Poczta Polska przełamała tendencje spadkowe i odzyskała dużą część rynku. - Udało nam się utrzymać stabilną sytuację, osiągnęliśmy niewielki dodatni wynik - zauważa Sypniewski.
Prezes poinformował, że w ubiegłym roku wynik brutto operatora wyniósł 1,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej spółka zanotowała stratę brutto w wysokości 65,3 mln zł.
Sypniewski powiedział, że dodatni wynik finansowy został osiągnięty dzięki istotnemu wzrostowi przychodów, głównie z przesyłek listowych i przesyłek kurierskich, a także logistycznych, ochroniarskich i z handlu.
- Przychody w ubiegłym roku udało nam się zwiększyć o ponad pół miliarda złotych - powiedział prezes.
Spółka poinformowała, że w roku 2017 przychody wzrosły o 10,1 proc. do 5,997 mld zł z 5,445 mld w roku 2016.
Tomasz Dąbrowski, wiceprezes Poczty Polskiej poinformował, że spółka w tym roku zamierza przeznaczyć na inwestycje w IT 134,1 mln zł i 39,7 mln zł w logistykę. W ubiegłym roku poziom inwestycji w te działy wyniósł odpowiednio 87 mln zł i 19,6 mln zł.