Dzięki tym urządzeniom w przyszłości będzie możliwe obsłużenie spisu powszechnego, czy przyjmowanie wniosków od osób, które chcą skorzystać z programu Rodzina 500+.
Od listopada zeszłego roku zaczęliśmy pilotaż. Podczas jego realizacji przyjęliśmy 2 mln przesyłek, czyli około 50 tys. dziennie. W niedalekiej przyszłości aplikacja mobilna stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej - powiedział dyrektor odpowiedzialny za projekt "Mobilny Listonosz" w Poczcie Polskiej Łukasz Kulesza podczas spotkania z dziennikarzami.
Od marca Poczta Polska rozpoczyna realizację trzyletniego kontraktu na obsługę korespondencji sądowej. Firma szacuje, że w ciągu tego okresu dostarczy m.in. ponad 170 mln listów poleconych nadanych przez sądy. - Myślę, że w pierwszym okresie będziemy przyjmować około 30 tys. przesyłek dziennie - dodał Kulesza.
Zdaniem dyrektora odpowiadającego za programy kluczowe w Poczcie Polskiej Tomasza Jeruzalskiego, w przyszłości mobilna aplikacja pozwoli na prowadzenie różnego typu e-usługi m.in. dla administracji państwowej.
Ponad 20 tys. listonoszy w Polsce będzie miało możliwość zrealizowania na przykład kolejnego spisu powszechnego czy przyjmowania wniosków na program Rodzina 500+. Możemy również wykorzystać ich możliwość w sytuacjach kryzysowych powiadamiając listonoszy o zagrożeniach np. powodzią na danym terenie - dodał Jeruzalski.
Przedstawiciele Poczty Polskiej powiedzieli również, że tablety pozwolą w przyszłości również na świadczenie usług finansowych, przyjmowania płatności na rachunki, sprzedaż usług ubezpieczeniowych czy doręczanie przekazów pocztowych.
Kulesza zapowiedział także, że od lipca w placówkach Poczty Polskiej wszyscy klienci będą mogli zapłacić za produkty i usługi kartami płatniczymi i opłacić bezgotówkowo również przesyłkę pobraniową bezpośrednio u listonosza.
W połowie lutego br. Poczta informowała, że będzie akceptować płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej. Przetarg na obsługę transakcji bezgotówkowych wygrało konsorcjum PKO BP i eService.
Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci będą mogli skorzystać również z usług dodatkowych takich jak cash-back, wypłata gotówki, doładowania telefonów komórkowych czy sprzedaż voucherów.
Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.