Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., Janusz Jarosiński poinformował PAP, że udziały zostały sprzedane za 60 mln zł. Kapitał zakładowy spółki wynosi 34,2 mln zł. Powiedział, że w umowie inwestor zapewnił 220-osobowej załodze przedsiębiorstwa 5-letnią gwarancję zatrudnienia oraz wypłatę każdemu zatrudnionemu premii prywatyzacyjnej w wysokości 6,5 tys. zł netto w następnym miesiącu.
Podkreślił, że Atic Services będzie prowadził działalność gospodarczą w Gdyni przez 30 lat, na taki okres zostały inwestorowi wydzierżawione teren i nieruchomości.
Jarosiński uważa, że "terminal nie wymaga inwestycji, bo w ostatnich latach został on zmodernizowany; dysponuje m.in. najgłębszym w gdyńskim porcie nabrzeżem o głębokości zanurzenia 13,5 m". Prezes spodziewa się, że po prywatyzacji terminal zwiększy ilość przeładunków. Podstawową działalnością Morskiego Terminalu Masowego Gdynia są usługi przeładunkowe i składowania ładunków masowych: węgla i koksu, zbóż i pasz, rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.
Jarosiński poinformował, że w 2010r. terminal przeładował ponad 4 mln ton ładunków. Po 7 miesiącach 2011 r. przychody terminalu z działalności wyniosły 34,5 mln zł a zysk 3,5 mln zł.
Atic Services jest europejskim liderem w logistyce ładunków masowych, głównie węgla. Firma występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem transportem oraz przeładowuje i składuje ładunki w portach morskich. Jej głównymi udziałowcami są ArcelorMittal i EDF Trading.
Spółki w gdyńskim porcie prywatyzowane są od dziesięciu lat. Do tej pory sprywatyzowano Bałtycki Terminal Kontenerowy, Portowy Zakład Transportu, Bałtycki Terminal Zbożowy oraz Portowy Zakład Techniczny. W najbliższych tygodniach ma być podpisana umowa sprzedaży udziałów spółki Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych.