"Firma po raz pierwszy brała udział w prywatyzacji prowadzonej przez Ministerstwo Skarbu Państwa. (...) Warunkiem realizacji projektu przez konsorcjum była gwarancja utrzymania działalności wydawniczej oraz stworzenie warunków jej dalszego dynamicznego rozwoju" - podkreśliło Ghelamco. "Drugim zagadnieniem, nad którym będziemy pracować jest optymalizacja portfolio nieruchomości, które znajdują się w aktywach wydawnictwa" - dodał cytowany w komunikacie dyrektor zarządzający Ghelamco na Europę Środkowo-Wschodnią Jeroen van der Toolen.

Reklama

Z rozstrzygnięcia przetargu są również zadowoleni przedstawiciele spółki pracowniczej. "Cieszymy się, że prywatyzacja zakończyła się sukcesem. Na każdym etapie procesu Ghelamco było dla nas wiarygodnym oraz rzetelnym partnerem, który rozumie nasze potrzeby oraz dąży do wypracowania rozwiązań korzystnych dla obu stron" - podkreślił cytowany w komunikacie prezes zarządu spółki pracowniczej "Wydawnictwo Bellona" Zbigniew Czerwiński. MSP sprzedało akcje stanowiące 85 proc. kapitału zakładowego spółki.

Bellona znajduje się w czołówce polskich firm wydawniczych, zarówno pod względem liczby tytułów, jak i wielkości przychodów. Znana jest głównie z publikacji o tematyce historycznej, militarnej i technicznej. Coraz większą część oferty Bellony stanowi beletrystyka, albumy, kalendarze, literatura dziecięca oraz poradniki.

Działalność spółki koncentruje się na wydawaniu i dystrybucji książek, prasy i kalendarzy, kolportażu prasy, a także na usługach z zakresu poligrafii, dzierżawy pomieszczeń i reklamy. Bellona wydaje również dodatki do dzienników i czasopism, a także własne czasopisma (Magazyn Historyczny "Mówią wieki" i "Przegląd Obrony Cywilnej") oraz publikacje multimedialne.

Głównymi klientami warszawskiej spółki są hurtownie, sieci kolporterskie, księgarnie internetowe, kluby wysyłkowe oraz klienci sklepu internetowego. Firma współpracuje z wieloma krajowymi i zagranicznymi drukarniami.