Transakcję muszą jeszcze potwierdzić akcjonariusze, jednak, przy cenie za akcję w wysokości 850 pensów wydaje się pewne, że sprzedaż będzie zaakceptowana - pisze brytyjski "Financial Times". Szefostwu Cadbury udało się uzyskać ta korzystną sumę, bo prezes nie przyjmował pierwszych ofert transakcji. Dzięki temu Kraft, który koniecznie chciał przejąć Cadbury, musiał podbijać cenę.
Transakcję próbowali powstrzymać brytyjscy politycy. Minister przemysłu, lord Peter Mandelson wzywał zarząd do odrzucenia oferty Krafta, by brytyjska firma nie wpadła w amerykańśkie ręce. Zarząd uznał jednak, że nie ma co odrzucać korzystnej oferty, któa zapewni rozwój firmy.
Połączone Kraft i Cadbury będą miały wspólnie 40 marek. Wartość rocznej sprzedaży przekroczy 100 milionów dolarów, a produkty będą obecne na największych rynkach świata, jak Rosja, Brazylia, USA, czy Europa.
Co czeka polskiego Wedla? "Dopóki inwestorzy nie podejmą ostatecznej decyzji nic w Wedlu się nie zmieni" - tłumaczy dziennikowi.pl Sylwia Bilińska z agencji Twenty Four Seven PR, obsługującej firmę Cadbury. Analitycy twierdzą jednak, że Kraft i Cadbury, by nie naruszać konkurencji na rynku, będą musiały Wedla sprzedać.