Podpisany we wrześniu 2013 roku aneks do kontraktu przewiduje, że terminal zostanie oddany do użytku do końca tego roku. Jan Chadam prezes Gas Systemu mówi IAR, że firma stara się skończyć budowę do grudnia. Nic się nie zmieniło, nie mamy nowego aneksu. Jednak wszystkie rzeczy mogą się jeszcze zdarzyć. To jest skomplikowana budowa, ale nie zakładamy dramatycznej zmiany terminu zakończenia budowy - powiedział Jan Chadam.

Całkowity koszt budowy inwestycji to ponad 3 miliardy złotych. Między innymi w związku z opóźnieniami na budowie w Świnoujściu PGNiG chce renegocjować kontrakt na dostawy gazu skroplonego z Kataru. Data rozmów nie jest jeszcze znana. Negocjacje polskiego koncernu z Qatargasem mają dotyczyć również kwestii ceny.

Prezes PGNiG Mariusz Zawisza nie chciał ujawnić dziennikarzom w Sejmie żadnych szczegółów. Powiedział jedynie, że trwają prace nad strategią negocjacyjną. - W ciągu dwóch, trzech miesięcy będziemy mieć opracowane scenariusze na rozmowy z Katarem - powiada Zawisza.

Podpisana w 2009 roku umowa zakłada dostawy 1 mln ton LNG rocznie (ok. 1,5 mld m3) przez 20 lat od 2014 roku. Koszt dostaw zależeć będzie od cen ropy naftowej na rynkach światowych. Część ekspertów obawia się, że za tysiąc metrów sześciennych gazu z Kataru trzeba będzie płacić nawet 650 dolarów. Obecnie za taką samą ilość "błękitnego paliwa" z Rosji płacimy 200 dolarów mniej.