Jak wskazano, podział firmy VF wynika ze zmiany upodobań Amerykanów, którzy coraz częściej zamieniają dżinsy na spodnie do jogi. Tradycyjni wytwórcy odzieży dżinsowej, podkreślono, by nie wypaść z rynku coraz częściej decydują się na produkcję denimu z domieszką stretchu.

Podział firmy ma się zakończyć w pierwszej połowie przyszłego roku - podano.

Agencja zaznaczyła, że zmiana upodobań odbiorców była widoczna w co kwartalnych wynikach firmy VF, która ogłosiła w poniedziałek, że chce wydzielić ze swych struktur dział produkcji odzieży z dżinsu.

W ostatnich trzech miesiącach, jak podano, przychody amerykańskiego koncernu ze sprzedaży produktów sportowych typu activewear wzrosły o 25 proc., a typu outdoor - o 6 proc., zaś wyrobów dżinsowych - o 3 proc.

Producent szacuje, że w całym obecnym roku rozliczeniowym przychody jego działów wytwarzających towary outdoor zwiększą się o 6-8 proc., a tzw. active - o 13-14 proc. Natomiast wpływy działu dżinsowego mają pozostać na niezmienionym poziomie.

Jak podała w poniedziałek firma VF, wydzielenie działu wyrobów dżinsowych przyniesie jej roczne wpływy w wysokości 2,5 mld dol. Dział wytwarzający produkty sportowe typu outdoor i activewear, w skład którego wejdą marki North Face, Timberland, Altra, Icebreaker i Williamson-Dickie miałby generować rocznie ok. 11 mld dol.