Jak oszczędzać energię w firmie?

Bardzo ważny jest tu  aspekt doradztwa w zakresie kompleksowej optymalizacji kosztów (poza obniżeniem stawki za kilowatogodzinę np.: audyt energetyczny, zmiana taryfy dystrybucyjnej, unikanie kar za przekroczenie mocy biernej), tak aby rachunki były mniejsze i oszczędności jak największe.

Ile to kosztuje?

Sprzedając przedsiębiorcom energię elektryczną nasza firma oferuje bezpłatną optymalizację kosztów dystrybucji energii. Taka profesjonalna  analiza profilu działalności sezonowości zużycia energii w firmie generuje dodatkowe 10-20 proc. oszczędności. Pokazujemy wszystkim, którzy szukają oszczędności w swoich firmach jak kompleksowo przyjrzeć się rachunkom za energię elektryczną. Trzeba racjonalizować koszty prowadzenia biznesu, których prąd stanowi sporą część.

Jakieś konkretne rozwiązania?

Klienci poszukują skutecznych rozwiązań, przynoszących oszczędności. Nasi pracownicy analizując sytuację energetyczną firmy, potrafią ocenić czy np. w danym przedsiębiorstwie wystarczy zmiana taryfy, czy należy skupić się na obniżeniu mocy umownej. Czasem warto po prostu zainwestować w mniej energochłonne oświetlenie. Taka kompleksowość usług pozwala nam na zaproponowanie bardzo sprofilowanych rozwiązań, które w rezultacie przyniosą realne oszczędności.

Czy te rozwiązania sprawdzają się w firmach tylko o dużym poborze energii?

Tego typu rozwiązania dopasowane są indywidualnie do potrzeb - korzystają z nich tak naprawdę wszyscy – m.in. miasto Radom, które od lipca ub. r. jest naszym klientem, Pałac Kultury i Nauki, ale także sklep „przeciętnego Kowalskiego”. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że Polsce obecnie największym obszarem do zagospodarowania jest segment MSP i to przede wszystkim z myślą o tych podmiotach budujemy ofertę. W grupie taryfowej C mamy już 20 proc udział w rynku TPA. Naszym planem jest pozyskanie 100 tysięcy nowych klientów w tej grupie do końca 2016 roku.

Jak rozwija się rynek sprzedaży energii elektrycznej dla firm?

Obserwując dynamikę rynku, prognozujemy, że w ciągu najbliższych 2 lat sprzedawcę prądu zmieni ok. 300 tys. firm.

Czy te prognozy dotyczą także rynku gazu?

Oczywiście, wiedząc, że około 70 proc. zapotrzebowania na gaz w Polsce przypada na odbiorów biznesowych, weszliśmy na tym rynku w listopadzie ubiegłego roku.

Energia Dla Firm to lider na rynku zmian sprzedawców energii elektrycznej sprzedaje prąd do co piątego przedsiębiorstwa, które na taką zmianę się zdecydowały. Po czterech latach działalności obsługuje ponad 37 tys. punktów poboru energii, a ubiegły rok zamknęła niebagatelnym, ponad 300 milionowym przychodem.