Jak przypomniano w komunikacie Netto, w marcu 2021 r. decyzją UOKiK sfinalizowana została transakcja zakupu części polskiego biznesu Tesco przez Salling Group, właściciela m.in. sieci Netto. Wtedy też rozpoczął się proces konwersji sklepów Tesco do formatu Netto, a pierwsze placówki po zmianie szyldu na Netto otwarte zostały pod koniec maja.
Koniec Tesco w Polsce
Według informacji Netto, po ponad 25 latach na polskim rynku Tesco definitywnie kończy działalność operacyjną, a sklepy pod szyldem Tesco będą otwarte do 31 października 2021 r. "Po tym terminie w większości z nich kontynuowany będzie proces konwersji do formatu Netto" - podano.
Netto podało, że w ciągu trzech miesięcy od otwarcia pierwszych sklepów po konwersji otworzono blisko 80 placówek Netto w miejsce Tesco. Sieć przewiduje, że bieżący rok zakończy się z blisko 200 placówkami Netto w miejsce Tesco, a po zakończeniu procesu konwersji Netto osiągnie liczbę ponad 700 sklepów w całej Polsce.
Jak podano, w związku z decyzją o zakończeniu działalności operacyjnej Tesco w Polsce obecnie wygaszane są wszelkie procesy będące wynikiem działalności brytyjskiej sieci. Wypowiadane są umowy z partnerami biznesowymi, trwa również sprzedaż nieruchomości niebędących przedmiotem transakcji z Salling Group. Celem jest zamknięcie jak największej liczby obszarów biznesowych do 31 października tego roku. Wraz z tym dniem działanie zakończą wszystkie sklepy Tesco – zarówno te, których konwersja planowana jest po tej dacie, jak i te, które nie będą podlegać transformacji.
Przebudowy placówek
Według Netto, do momentu uruchomienia wszystkich konwertowanych sklepów pod szyldem Netto ich pracownicy będą objęci procesem szkoleniowym. W tym czasie, zgodnie z harmonogramem, będą toczyć się przebudowy placówek. Od dnia 1 listopada nabyte przez Salling Group od Tesco centra dystrybucyjne w Gliwicach i Teresinie będą obsługiwały wyłącznie sklepy Netto.
Prezes UOKiK poinformował o wydaniu zgody na przejęcie Tesco Polska przez Salling Group - właściciela sklepów Netto - w marcu 2021 r., uznając, iż koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.
Urząd wskazał, że pod marką Netto działało wówczas ok. 1100 dyskontów w Danii, Niemczech i Polsce, z czego 386 w naszym kraju. Z kolei Tesco Polska było właścicielem sieci hipermarketów i supermarketów z 320 sklepami, dwoma centrami dystrybucyjnymi i 23 stacjami paliw. Z tego przedmiotem koncentracji było 301 sklepów, 14 stacji paliw, siedziba główna i centra dystrybucyjne.