49-letni szef McDonald's wycofuje z dotychczasowego menu 160 dań. Wśród proponowanych potraw więcej ma być kurczaka. Oficjalnie chodzi m.in. wykorzystanie powodzenia takich dań jak przekąski Chicken McBites. Ale są też inne powody.
McDonald's woli zrezygnować z wymyślnych potraw na rzecz tańszego kurczaka, by przyciągnąć bardziej oszczędnych klientów. Cytowany przez serwis Bloomberg Bryan Elliott, analityk Raymond James & Associates w St. Petersburg na Florydzie, twierdzi, że wśród amerykańskich konsumentów daje się ostatnio dostrzec oznaki pogorszenia ich sytuacji finansowej. A kurczaki są znacznie tańsze niż wołowina, poza tym postrzegane są jako zdrowsze źródło białka.
Inna sprawa, że w najlepszej sytuacji finansowej nie jest także sama sieć. McDonald's boryka się z oszczędnościami w wielu krajach Europy, do tego dochodzą pogarszające się nastroje wśród amerykańskich konsumentów i wolniejszy wzrost gospodarczy w Azji. Wyniki finansowe mówią same za siebie - sieć nie zdołała dobić do prognoz wzrostu sprzedaży, zakładanych przez analityków.