"Zauważamy silny wzrost zainteresowania dostępem do internetu w telefonach. Niemal 3/4 naszych abonentów już korzystało z internetu mobilnego w komórce, a w tym roku odnotowujemy wyjątkowe zainteresowanie wśród użytkowników ofert przedpłaconych (Heyah i Tak Tak)" - mówi Agata Borowska z biura prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej. Za sprawą aplikacji, które pozwalają w sposób prosty połączyć się i korzystać z ulubionego serwisu, internetowe serwisy społecznościowe zagościły w komórkach. Większość z tych aplikacji jest bezpłatna.
Niektórzy producenci telefonów – np. Nokia – instalują je w wybranych modelach komórek jako podstawowe oprogramowanie. "Już dziś każdy użytkownik takich serwisów, jak Facebook czy Twitter może zauważyć, że wśród jego znajomych rośnie liczba osób łączących się z komórki" - mówi DGP Kamil Niemira z Agencji Social Media. Z danych Facebooka, który ma ponad 300 mln użytkowników na świecie i ponad 1 mln w Polsce, wynika, że co piąty użytkownik łączy się z nim z komórki. Stale rośnie też popularność komórkowych wersji Blipa czy Twittera.
Wielki nieobecnym w świecie komórkowych aplikacji jest Nasza-Klasa, największy polski serwis społecznościowy. Ale ma to się zmienić. "Pierwsze aplikacje mobilne powinniśmy udostępnić w ciągu najbliższych miesięcy, prawdopodobnie na przełomie roku. Do końca 2010 roku planujemy udostępnić w wersji mobilnej wszystkie produkty Naszej-Klasy: portal, Śledzika i nasz nowy komunikator NKtalk" - mówi DGP Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu spółki Nasza-Klasa. Zapewnia, że pojawią się aplikacje wspierające wszystkie platformy i systemy operacyjne. 1 mln użytkowników Naszej-Klasy łączy się z portalem za pomocą przeglądarki internetowej wbudowanej w komórce
Więcej informacji: Nowa aplikacja da łatwy dostęp do Naszej klasy