Kiedyś komunikacja była prostsza, a relacje międzyludzkie – te w realnych świecie – znacznie częstsze, bardziej szczere i intensywne. Świat, w którym dziś funkcjonujemy, mocno się skomplikował, stając się pełen trudnych do zrozumienia reguł, regulaminów i norm. Odnosi się to także do ofert operatorów sieci komórkowych: coraz trudniejszych do zrozumienia i podzielonych na mnóstwo segmentów albo opcji do wyboru.

Trwa ładowanie wpisu

Wygoda i prostota zamiast skomplikowanych ofert

Po co więc komplikować to, co mogłoby być – zwłaszcza że dawniej bywało – proste i jasne? T-Mobile Polska przeprowadziło w minionym roku wśród Polaków badania dotyczące usług oferowanych przez operatorów telekomunikacyjnych. Jednym z częściej pojawiających się wątków było nadmierne skomplikowanie i niezrozumiałość ofert, a także zbyt duży nacisk na aspekty techniczne, często nieczytelne lub nieistotne dla odbiorców. Dla 94 proc. badanych wygoda i prostota są ważne z perspektywy doświadczeń klienta i obcowania z ofertą marki. 87 proc. konsumentów gotowych jest polecić markę lub firmę, jeśli oferowane przez nią usługi są wygodne i proste, a 70 proc. mogłoby płacić więcej za wygodne rozwiązania.

Odpowiedzią na wnioski płynące z przeładowania naszej rzeczywistości złożonymi regułami oraz na potrzeby konsumentów jest „Po prostu”. To nowa, prosta taryfa w T-Mobile Polska za 75 zł z rabatami, z nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami, MMS-ami, z internetem z najszybszym internetem mobilnym w Polsce według rankingu Speedtest, bez limitu danych i prędkości.

Chcemy wiedzieć, co kupujemy i za co płacimy. Chcemy zrozumieć fakturę, nie zgadywać – mówił podczas konferencji inaugurującej nową ofertę Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska. Podkreślał, że mimo lat starań, branża nadal oferuje zbyt skomplikowane produkty.

Czasem trzeba być jak dziecko, patrzeć na świat prosto i nie komplikować go niepotrzebnie. Telekomy przez lata robiły odwrotnie. Tworzyliśmy rzeczy tak złożone, że sami zaczęliśmy się w tym gubić – wyjaśniał.

Nie ma już potrzeby liczenia gigabajtów ani czytania tekstu drobnym drukiem. To jedna taryfa, którą rozumie każdy. Bez kalkulacji. Bez nieporozumień. Po prostu – mówił prezes.
Oferta ma być dostępna zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów, a także w dwóch prostych wersjach cenowych dla nowych użytkowników sieci.

Nowe doświadczenie klienta

Andreas Maierhofer podkreślał podczas konferencji, że ambicją firmy nie jest już tylko oferowanie usług telekomunikacyjnych.

Chcemy być marką blisko ludzi. Marką, która ich łączy, łamie bariery i jest obecna tam, gdzie toczy się prawdziwe życie społeczne – opisywał. – Nasze działania mają nie tylko łączyć ludzi technologicznie, ale też wspierać społeczeństwo – zwłaszcza tych, którzy są wykluczeni. To nasza odpowiedzialność – dodawał.

T-Mobile od lat angażuje się w wiele inicjatyw społecznych, jak WOŚP czy Szlachetna Paczka, patronuje wydarzeniom kulturalnym, koncertom i festiwalom. To również oznacza – podkreślają przedstawiciele operatora – wspieranie interakcji i relacji międzyludzkich.

Jak mówił podczas konferencji Goran Markovic, członek zarządu oraz dyrektor ds. B2C w T-Mobile Polska, jedną z największych bolączek klientów była dotąd transakcyjność kontaktu z operatorem.

Klienci mówią: jesteście obecni tylko wtedy, gdy trzeba coś podpisać. A gdzie jesteście przez resztę naszego życia? – relacjonował.

Odpowiedzią na to ma być platforma Magenta Moments z atrakcyjnymi promocjami.

Chcemy być częścią codziennego życia – na koncertach, festiwalach, wydarzeniach. To doświadczanie marki – tłumaczył.

Technologiczny lider

Prezes Maierhofer przypominał, że T‑Mobile Polska pozostaje liderem technologicznym.

Jesteśmy numerem jeden w rozwoju 5G. Mamy ponad 4 tys. aktywnych stacji bazowych 5G Bardziej i niedługo oddamy do dyspozycji klientów nowe zasoby częstotliwości, pozyskane w aukcji – zaznaczył.

Podkreślił również, że firma pozostaje jednym z największych inwestorów w sektorze ICT w Polsce.

Dziś ogłaszamy nie tylko nową taryfę. To zmiana sposobu, w jaki działamy każdego dnia, jak obsługujemy klienta, jak budujemy relacje – dodał.

W podobnym tonie wypowiadał się Alexander Jenbar, członek zarządu oraz dyrektor ds. technologii i innowacji, podkreślając znaczenie jakości doświadczenia użytkownika, które T‑Mobile traktuje priorytetowo.

Jako pierwsi wyłączyliśmy 3G, pierwsi udostępniliśmy VoLTE wszystkim klientom, jako pierwsi wprowadzamy nowoczesne 5G. Jesteśmy zawsze krok przed rynkiem – dodał.

Wskazał ponadto, że sukces T‑Mobile w zakresie jakości sieci wynika z podejścia opartego na rzeczywistym zachowaniu klientów, a nie tylko syntetycznych danych.

Analizujemy, jak ludzie korzystają z usług. Czy grają, pracują zdalnie, czy wysyłają wiadomości. Jeśli ktoś odczuwa spadek jakości sieci, poprawiamy ją, a przy okazji na wprowadzonych zmianach zyskują wszyscy klienci – wyjaśnił.

Jednym z głównych celów T‑Mobile na najbliższe miesiące jest pełna modernizacja sieci w całym kraju.

Już 85 proc. naszego sprzętu zostało zmodernizowane, a do końca roku osiągniemy 100 proc. To będzie w pełni nowoczesna sieć, state-of-the-art – zapowiedział Alexander Jenbar.

W pakiecie lepiej

Jak zapowiedział Goran Markovic, nowa oferta to również atrakcyjne pakiety usług mobilnych i stacjonarnych.

W zasięgu światłowodu mamy ponad 10 milionów gospodarstw domowych. Do końca roku każdy nowy lub obecny klient będzie mógł korzystać z oferty za 75 zł, obejmującej zarówno usługi mobilne, jak i stacjonarne – mówił.

Dla klientów zainteresowanych telewizją T‑Mobile przygotował pakiet internetu światłowodowego i telewizji z 147 kanałami za 125 zł miesięcznie.

To pełna, zintegrowana usługa domowa – łączność w najlepszym wydaniu – powiedział Goran Markovic, mówiąc również o poszerzeniu oferty o pakiety ubezpieczeniowe. – Za 20 zł miesięcznie oferujemy pakiet bezpieczeństwa cyfrowego chroniący naszą rodzinę. Za 49 zł udostępniamy nielimitowany internet w roamingu UE w ramach 14-dniowego pakietu. To prawdziwe rozszerzenie pojęcia usługi telekomunikacyjnej – wskazywał.

Wśród dostępnych produktów pojawią się też usługi ochrony dzieci przed dostępem do niechcianych treści, ubezpieczenia urządzeń oraz szeroki wybór usług dodatkowych.

Budujemy cały ekosystem. Taki, z którego skorzysta każdy dom, każda rodzina, każdy użytkownik, na własnych zasadach – podsumował Goran Markovic.

Dawid Podsiadło twarzą kampanii

Na początku roku T-Mobile Polska ogłosił uruchomienie platformy #BurzymyBariery, definiując ją jako podjęcie wyzwania, aby walczyć z barierami komunikacyjnymi w społeczeństwie. Ambasadorem marki został Dawid Podsiadło.

Dziś – jak podkreślają przedstawiciele operatora – szczery uśmiech, kontakt z drugim człowiekiem oraz proste zasady są na wagę złota. Dlatego T-Mobile nie tylko upraszcza telekomunikację, ale też razem z popularnym muzykiem inspiruje do burzenia barier komunikacyjnych. Nowej, jednolitej taryfie towarzyszy kampania reklamowa z udziałem Dawida Podsiadły, przypominająca, jak ważna jest prostota w komunikacji międzyludzkiej. Kampania promująca nowe podejście „Po prostu” będzie obecna w telewizji, radiu, kinach, na billboardach, w internecie, mediach społecznościowych oraz sklepach T-Mobile w całej Polsce.

materiał powstał przy współpracy T-Mobile

AR