– PZU jest sponsorem pierwszej rakiety świata Igi Świątek, ale tak samo istotne jest dla nas wspieranie rozwoju sportu dzieci i młodzieży. Zależy nam, aby młodzi Polacy mieli zapewnione równe szanse, dlatego z naszym programem prewencyjnym docieramy zarówno do dużych miast, jak i mniejszych miejscowości. Wierzę, że przyczyni się on do wzrostu aktywności fizycznej wśród najmłodszych oraz wychowania przyszłych mistrzów – opisuje inicjatywę PZU prezes dr hab. Beata Kozłowska-Chyła.
Reklama

Wsparcie dla organizacji sportowych

Program Dobra Drużyna PZU ma na celu wsparcie podmiotów zajmujących się krzewieniem aktywności fizycznej wśród dzieci i nastolatków do 18. roku życia, propagowaniem zdrowego stylu życia oraz wyrobieniem nawyków, które w przyszłości pomogą zapobiegać chorobom. Jest adresowany do stowarzyszeń i fundacji, klubów i związków sportowych, uczniowskich klubów sportowych, ludowych zespołów sportowych, a także klubów sportowych działających jako spółki akcyjne lub spółki z o.o.
Ogólnopolski program ruszył w 2021 r. Wsparcie uzyskali m.in. Szkoła Mistrzostwa Sportowego Resovia, Akademia Stali Mielec, ZKS Olimpia Elbląg, UKS Feniks Dębica, Ślęza Wrocław, a także projekty związków i stowarzyszeń, takie jak: PZU Futbol Plus i Junior Amp Futbol, organizowane przez Amp Futbol Polska, „Od młodzika do olimpijczyka” i „Test Coopera dla wszystkich” Akademickiego Związku Sportowego czy „Mata w każdej szkole” Polskiego Związku Zapaśniczego. Dobra Drużyna PZU była też obecna i prowadziła zajęcia podczas tak znanych wydarzeń sportowych, jak „Bieg Piastów” czy „Zimowy PGE Narodowy”.
W tym roku można było składać wnioski o dofinansowanie m.in. organizacji zawodów, obsługi medycznej imprez, wpisowego na turnieje, wynajmu obiektów czy zakupu sprzętu sportowego.
Reklama
Beneficjenci programu prewencyjnego zostaną podzieleni na trzy poziomy dofinansowania: 5 tys. zł, 10 tys. zł i 15 tys. zł.
Wachlarz dyscyplin sportowych, wspieranych przez ubezpieczyciela, jest bardzo szeroki. Wśród nich znajdują się związki lekkoatletyczne, kluby i akademie piłkarskie, a także instytucje promujące np. pływanie, badmintona, zapasy czy narciarstwo. Do tej pory do programu przystąpiło ponad 30 stowarzyszeń i związków, które prowadzą zajęcia dla 25 tys. dzieci.
– Dobra Drużyna PZU została znakomicie przyjęta i cieszy się dużym zainteresowaniem. Kontynuujemy dotychczasowe przedsięwzięcia, ale wciąż się rozwijamy. Wierzymy, że dzięki programowi będziemy pozytywnie wpływać na rozwój dzieci i młodzieży, a wspierając ośrodki sportowe, pomożemy poszerzyć ofertę edukacyjno-sportową i przyczynimy się do stworzenia odpowiednich warunków. Mamy również nadzieję, że dzięki temu wsparciu jeszcze więcej dzieci i nastolatków rozwinie swoje pasje, przy okazji poprawiając swoją kondycję, zdrowie i odporność oraz ucząc się szacunku do innych w zgodzie z duchem fair play. W ramach programu aktywizujemy wszystkie dzieci, również te z niepełnosprawnościami, zgodnie z ideą programu Dobra Drużyna PZU – mówi Sylwia Matusiak, dyrektor zarządzająca PZU ds. marketingu, sponsoringu i prewencji.

Ambasadorzy Dobrej Drużyny PZU

Na czele Dobrej Drużyny PZU stoi najlepsza tenisistka świata, Iga Świątek, która przekonuje, że w programie chodzi nie tylko o wyłowienie przyszłych sportowych talentów.
– Chcę być osobą, która motywuje dzieci do aktywności fizycznej. To nie musi być od razu sport na wysokim poziomie. W tym wieku istotne jest, by ruch był przede wszystkim zabawą dla najmłodszych, by sportowa pasja ich wciągnęła. Najważniejsze są korzyści zdrowotne, jakie z tego wyniosą. Dlatego Dobra Drużyna PZU to świetna inicjatywa, tym bardziej, że wyrównuje szanse dzieci z różnych miejsc i w różnej kondycji. Zależy mi też bardzo na tym, by za moją sprawą tenis stał się bardziej popularny – mówi liderka rankingu WTA.
Samo PZU ma nadzieję, że obecność polskiej gwiazdy światowych kortów przyciągnie młodych ludzi do zajęć sportowych i oderwie ich od życia w internecie.
– Iga jest inspiracją dla wszystkich, zwłaszcza młodych ludzi i przykładem osoby, która pokazuje, jak można i należy realizować marzenia oraz ambitne cele. Współpracę z nią jako główny sponsor podejmowaliśmy, gdy była siedemnastą rakietą świata. Już wtedy byliśmy przekonani, że ma wielki potencjał, a wspierając ją finansowo, możemy pomóc jej stać się najlepszą zawodniczką na świecie – mówi dr hab. Beata Kozłowska-Chyła.
Do grona ambasadorów programu dołączyli w tym roku także: Paweł Karpiński, tancerz na wózku inwalidzkim, Marcin Pietryka, były bramkarz Resovii oraz lekkoatleci z Katolickiego Klubu Lekkoatletycznego Stal: Jakub Bembenek i Patryk Tylus.
foto: materiały prasowe