Wydarzenie tradycyjnie już będzie towarzyszyć XI edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który w dniach 14–15 maja 2019 r. odbędzie się w katowickim Spodku i centrum kongresowym.

– Gospodarka potrzebuje innowacji, korporacje poszukują nowatorskich rozwiązań, a start-upy możliwości rozwoju – tłumaczy Wojciech Kuśpik, organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego i European Start-up Days, prezes Grupy PTWP. Dlatego w jego ocenie warto szukać pomostu pomiędzy nowymi pomysłami a dojrzałym biznesem. Taka jest właśnie idea European Start-up Days – wymiana doświadczeń, kontaktów, bezpośrednie spotkania – to dodatkowe atuty imprezy.

W ocenie samych przedsiębiorców European Start-up Days to most technologiczny łączący start-upy z tymi, którzy dysponują kapitałem. – Niektórzy inwestorzy nie są zainteresowani start-upami, bo powątpiewają w ich technologie i zniechęca ich wczesny etap rozwoju przedsiębiorstw. Dużo łatwiej jednak do nich trafić, jeśli można się zaprezentować na imprezie o tak ugruntowanej marce, jaką jest Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach – wyjaśnia Miron Tokarski, prezes i założyciel Genomtec. – To w istotnym stopniu wzmacnia zaufanie do firmy i zwraca uwagę także tych inwestorów, którzy nie pojawiają się na European Start-up Days – dodaje.

Wśród tematów debat tegorocznej edycji European Start-up Days znajdą się m.in.: blockchain w gospodarce, sztuczna inteligencja, VR/AR – szerokie spojrzenie, automaty, roboty, coboty, the future of the market – nowy konsument, digital marketing, e-sport w gospodarce, branża fintechowa – blaski i cienie, polska scena start-upowa, oblicza nowych technologii medycznych – szanse i wyzwania.

O tym, że warto wziąć udział w europejskich dniach start-upów, przekonuje, wspominając poprzednią edycję Wiktor Warchałowski z Airly, polskiej młodej firmy, która zaczyna międzynarodową ekspansję. – To był bardzo inspirujący czas. Na European Start-up Days poznaliśmy nowe, ciekawe osoby z niesamowitym podejściem do biznesu – opowiada Warchałowski.

Z kolei Bartłomiej Majchrzak z firmy Umownik zaznacza, że European Start-up Days to motor napędowy dla start-upów wchodzących na rynek. – Jako finaliści konkursu mieliśmy okazję pokazać nasz produkt setkom osób, zaprezentować się na start-upowej scenie, a także skonfrontować Umownik z potrzebami dużego biznesu – wyjaśnia. – Dzisiaj jesteśmy już dwa kroki dalej: zwiększyła się nasza sieć kontaktów, rozpoznawalność, ale przede wszystkim świadomość, że tworzenie, negocjowanie i zawieranie umów online jest już możliwe.

Konkurs European Start-up Challenge daje możliwość zaprezentowania swojego pomysłu przed gośćmi Europejskiego Kongresu Gospodarczego, czyli okazję do pozyskania partnera biznesowego spośród tysięcy przedsiębiorców gotowych inwestować w innowacyjne pomysły. To główne założenie konkursu Start-up Challenge. Udział w nim jest bezpłatny, a pomysły można zgłaszać do końca marca.

Więcej na http://www.estartupdays.eu/2019/pl/start-up-challenge/401/