Co takiego radosnego jest w ruchu?

Każda aktywność fizyczna wyzwala w nas pozytywne emocje, daje upust energii jaką w sobie mamy, dając jednocześnie poczucie wspólnoty z tymi, z którymi przebywamy. Nie tylko liczy się uprawianie konkretnej dyscypliny sportowej, w rzeczywistości najdrobniejsze czynności domowe, spacer z psem, chwile spędzone z rodziną lub przyjaciółmi, zabawa z dziećmi, które wymagają od nas ruchu, mogą łatwo dać nam poczucie szczęścia i zadowolenia. Coca-Cola pragnie zachęcić wszystkich Polaków do wprowadzenia większej porcji ruchu w ich codzienne życie, bo właśnie ten ruch jest najlepszym sposobem na zachowanie sprawności fizycznej, zdrowia, dobrego samopoczucia. Właśnie to jest przesłaniem naszej nowej kampanii „Ruch to radość”. Adresujemy ją do wszystkich Polaków, pragnąc zainspirować ich do uwolnienia swojej energii w sposób najprostszy i najzabawniejszy.

Czy sądzi Pan, że Polacy dadzą się przekonać?

Wierzę w to. Coca-Cola ma wieloletnie doświadczenie w promowaniu aktywności fizycznej zarówno w Polsce jak i na świecie. W Polsce na przykład od piętnastu lat aktywizujemy młodzież w wieku 13 -19 lat zapraszając ją do udziału w Coca-Cola Cup – jednym z najstarszych i największych szkolnych turniejów piłkarskich. Do tej pory w Coca-Cola Cup zagrało łącznie ponad 600 tysięcy dziewcząt i chłopców. To bardzo dobry wynik. W 2013 roku odbędzie się już piętnasta edycja turnieju, który zaprasza do wspólnej zabawy całą społeczność. Finały będą miały miejsce 8 i 9 czerwca w Krakowie i będą wielkim świętem nie tylko piłki nożnej, ale radosnej aktywności fizycznej dla całych rodzin. Dzięki przygotowanym atrakcjom każdy będzie mógł dowiedzieć się jak żyć bardziej aktywnie, zdrowiej się odżywiać i prawidłowo nawadniać organizm.

W 2012 roku, przy okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej, uruchomiliśmy również program Lider Animator. Program ten wspiera lokalnych animatorów sportu, którzy odgrywają niezmiernie ważną rolę w społecznościach lokalnych zachęcając, inspirując i organizując wiele wydarzeń i imprez sportowych. Widzimy, jak duże jest zapotrzebowanie na tego typu projekty, już w pierwszej edycji programu otrzymaliśmy ponad 300 wniosków, z których nagrodzonych zostało 16 najlepszych projektów.

Warto podkreślić, że z badań przeprowadzonych przez firmę Coca-Cola i TNS OBOP wynika, że lokalni animatorzy sportu to jeden z kluczowych elementów pobudzania ludzi do aktywności fizycznej. W ramach pierwszej edycji projektu, partnerem programu został Szkolny Związek Sportowy, a patronami Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Ministerstwo Zdrowia. Obecnie pracujemy już nad drugą edycją programu.

Czy promowanie aktywności sportowej jest aż tak ważne?

Coca-Cola jest sponsorem największych wydarzeń sportowych w Polsce i na świecie, takich jak Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA, Mistrzostwa Europy UEFA czy Igrzyska Olimpijskie. Naszym celem i misją jest przybliżać i umożliwiać wielu ludziom czerpanie radości z oglądania zmagań sportowych, kibicowania im, a przez to zachęcać do wejścia w świat sportu oraz do bycia bardziej aktywnym każdego dnia.

Poprzez programy marketingowe oraz społeczną odpowiedzialność biznesu, firma Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej, która powinna stać się nieodłącznym elementem filozofii życiowej każdego z nas.

Proszę zauważyć, że łącznie na całym świecie Coca-Cola wspiera ponad 250 programów zachęcających do uprawiania sportu i aktywności fizycznej w ponad 100 krajach. W 2012 roku Fundacja Coca-Coli wydała ponad 14 milionów dolarów na programy związane z aktywnością fizyczną nastolatków i walką z otyłością. Ambicją firmy jest dalszy rozwój programów promujących aktywność fizyczną, które do 2020 roku mają objąć swoim zasięgiem 100 milionów młodych ludzi na całym świecie.