Dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej Mirosław Luboń powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej, że w 2013 roku przychody branży urosły o 4 procent, a bieżący rok zapowiada się jeszcze lepiej. 

Rozmówca IAR zaznaczył, że spowolnienie jakie wystąpiło w 2012 roku w mniejszym stopniu odczuły firmy zajmujące się dystrybucją drobnego i tańszego asortymentu, na przykład kosmetyków. Te są równocześnie zdecydowanym liderem produktów kupowanych w kanale sprzedaży bezpośredniej.

Według najnowszych danych, kupuje je aż 77 procent klientów tego sektora. Co trzeci konsument kupuje chemię gospodarczą i środki czystości, a co piąty naczynia kuchenne. 

Robienie jakichkolwiek zakupów w systemie sprzedaży bezpośredniej deklaruje blisko dwie trzecie kobiet i ponad połowa mężczyzn. Wartość sprzedaży całego sektora w 2014 roku zbliży się do 3 miliardów złotych. Liczba osób współpracujących z przedsiębiorstwami sprzedaży bezpośredniej sięga 900 tysięcy.