Jak dowiedział się „DGP”, jeszcze w tym roku powstanie kilka lokali pod tą marką. Niewykluczone więc, że ten rok Starbucks zamknie liczbą dziesięciu kawiarni w sieci. Obecnie w jej skład wchodzi pięć punktów.

– We wrześniu powstanie szósta kawiarnia w Krakowie. Mamy też w planach uruchomienie kolejnego, czwartego już lokalu w Warszawie – tłumaczy Agnieszka Kozłowska, brand manager Starbucks na region Europy Środkowo-Wschodniej.

Jak dodaje, przez najbliższych kilka lat firma będzie prowadziła swoją ekspansję wyłącznie w największych miastach kraju. W najbliższych miesiącach ograniczy swój rozwój natomiast wyłącznie do tych miast, w których marka jest już obecna. Oprócz Warszawy są to Poznań i Wrocław.

Jak tłumaczy Agnieszka Kozłowska, do przyspieszenia rozwoju firmę zachęcają wyniki sprzedaży na polskim rynku. Starbucks nie chce ujawniać liczby klientów w Polsce klientów. Wiadomo, że ok. 5 tys. kawiarni sieci działających w Europie dziennie odwiedza blisko 600 tys. osób, co daje tygodniowo około 4 mln.

– Mogę tylko powiedzieć, że za każdym razem, gdy otwieramy nowy lokal, ustawiają się przed nim kolejki – dodaje Agnieszka Kozłowska.

Docelowo Starbucks chce zostać jednym z czołowych graczy na polskim rynku kawiarni wartym 1,5 mld zł. Ten plan chce zrealizować w ciągu kilku lat. To oznacza uruchomienie jeszcze kilkudziesięciu lokali. Lider rynkowy, jakim jest Coffee-heaven, ma ich już bowiem ponad 60. Po drodze Starbucks będzie musiał jeszcze zmierzyć się z Empik Cafe, który ma ponad 50 kawiarni, czy W Biegu Cafe zarządzającym 20 lokalami.