Avrora jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wyszła już poza granice Ukrainy. Jesienią 2023 r. sieć zadebiutowała w Rumunii, gdzie otworzyła już ponad 30 sklepów. Kolejnym planowanym kierunkiem jest Mołdawia, gdzie możliwy jest debiut jeszcze w tym roku.
Choć Polska początkowo była pierwszym rozważanym kierunkiem ekspansji, ostatecznie jednak wybrano Rumunię. "Polska była oczywistym pierwszym wyborem. Jednak ostatecznie wybraliśmy Rumunię zamiast Polski, aby skalować nasz biznes poza Ukrainą" - powiedział Taras Panasenko, dyrektor wykonawczy Avrory, cytowany przez "Wiadomości handlowe".
Głównym powodem zmiany planów jest niezwykle wysoki poziom konkurencji na polskim rynku handlu detalicznego. Avrora musiałaby zmierzyć się z takimi graczami jak Pepco, Dealz, Action, Kik, Woolworth czy Tedi. Według danych PMR, w Polsce funkcjonuje już około 3 tys. dyskontów non-food.
Avrora dynamicznie się rozwija. W 2021 r. posiadała 650 sklepów, a teraz prowadzi ponad 1,6 tys. placówek. Mimo że przez wojnę utraciła około 230 sklepów, nadal konsekwentnie realizuje strategię wzrostu.
W ofercie Avrory znajduje się ponad 6 tys. produktów, obejmujących szeroką gamę asortymentu — od artykułów codziennego użytku, przez odzież, elektronikę, narzędzia, kosmetyki, po akcesoria sportowe i produkty dla zwierząt. Choć jest to dyskont non-food, sieć oferuje także ograniczoną gamę produktów spożywczych, głównie napoje, słodycze oraz przekąski - informują "Wiadomości Handlowe".