Internauci używający do surfowania w sieci telefonów komórkowych znacznie rzadziej klikają w reklamy niż osoby korzystające w tym celu z komputerów - wynika z badań firmy Chitika przeprowadzonych na próbce 92 milionów osób. Współczynnik ten wyniósł odpowiednio 0,48 proc. oraz 0,83 proc. Różnica jest więc blisko dwukrotna.
Łatwo to jednak można wytłumaczyć. Osoby używające do surfowania po internecie telefonów komórkowych to w zdecydowanej mierze posiadacze iPhone'ów - mają one 66-procentowy udział. Dla nich najważniejsze jest korzystanie z YouTube (jest do tego osobna aplikacja), szukanie drogi (osobna aplikacja z Google Maps) czy odbieranie poczty elektronicznej (także możliwe bez konieczności uruchamiania przeglądarki). Możliwości wyświetlania reklam są więc znacznie ograniczone. Dlatego też posiadacze telefonów firmy Apple mają najniższy współczynnik klikania w reklamy - 0,30 proc.
Więcej informacji: Nie klikamy w reklamy w komórkach
p