Zełenski zatwierdził postanowienie RBNiO z 29 czerwca "O zatwierdzeniu postanowienia w sprawie rejestru osób o istotnym znaczeniu gospodarczym i politycznym w życiu publicznym (oligarchów), trybu jego tworzenia i prowadzenia".
Środowy dekret został opublikowany na stronie internetowej głowy państwa i wszedł w życie w dniu publikacji. Za jego realizację odpowiada sekretarz RBNiO.
Elektroniczny rejestr
Zgodnie z rozporządzeniem Rejestr będzie prowadzony w formie elektronicznej w języku państwowym. Rejestr nie będzie zawierał informacji zawierających tajemnice państwowe lub informacje służbowe; informacje o oligarchach, które zostaną dodane do rejestru, nie mogą być uznane za poufne.
Informacje o oligarchach będą wprowadzane przez zgłaszającego przez konto w serwisie i będą zawierały m.in. dane paszportowe, adres zameldowania, wykaz osób prawnych, których są beneficjentami, wykaz osób fizycznych, na których fundusze wyborcze oligarcha wpłacał pieniądze, a także uzasadnienie uznania osoby za oligarchę.
Użytkownikami Rejestru z prawem dostępu do niego będą osoby zgłaszające wpis, rejestratorzy, pracownicy administratora Rejestru, a także przewodniczący, sekretarz i członkowie RBNiO oraz upoważnieni pracownicy innych organów państwowych.
Ogólnodostępny interfejs Rejestru ma zapewniać swobodny i bezpłatny dostęp do informacji w nim zawartych poprzez publikację listy oligarchów wpisanych i wycofanych z Rejestru, formularza wyszukiwania takich osób oraz osób je zgłaszających, co zapewnia możliwość przeglądania informacji o oligarchach oraz informacji z deklaracji o ich kontaktach wprowadzonych do Rejestru.