Pracownik w centrum uwagi

Skuteczna motywacja i utrzymanie zaangażowania pracowników jest jednym z ważniejszych wyzwań stojących obecnie przed pracodawcami. Stworzenie komfortowego środowiska pracy, wspierającego rozwój pracowników, ma nieoceniony wpływ na ich kreatywność i efektywność, a w konsekwencji, na budowanie przewagi konkurencyjnej firmy.

Reklama

Dbając o satysfakcję pracowników i rekrutując talenty, pracodawcy niejednokrotnie obok podstawowych świadczeń płacowych oferują szeroki wachlarz pozapłacowych świadczeń dodatkowych, których celem jest motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników.

Firma audytorsko-doradcza KPMG od lat inwestuje w budowanie środowiska pracy sprzyjającego rozwojowi pracowników i umożliwiającego w pełni wykorzystywanie ich potencjału. W odpowiedzi na potrzeby pracowników i z myślą o komforcie pracy został stworzony zintegrowany program Corporate Wellness KPMG Care & Stay.

W ramach programu KPMG Care & Stay pracownicy m.in. biorą udział w warsztatach z zakresu zdrowego odżywiania, dbają o kondycję fizyczną w ramach trzynastu sekcji sportowych KPMG, wspólnie ćwiczą jogę, korzystają w pracy z masaży, a także mają do dyspozycji świeże owoce i soki. Tworzymy przyjazne miejsce pracy, które dzięki ludziom jest wyjątkowe. KPMG to nie tylko jasna ścieżka kariery i praca w międzynarodowym środowisku, ale również miejsce inspiracji i realizacji pasji - mówi Magdalena Maruszczak, dyrektor działu marketingu i komunikacji w KPMG w Polsce.

Wpływ realizacji marzeń na poczucie szczęścia wśród pracowników

Z ankiety przeprowadzonej 22 września 2016 r. wśród pracowników firmy audytorsko-doradczej KPMG wynika, że marzenia i możliwość ich realizacji odgrywa istotną rolę w ich życiu. 90 proc. ankietowanych przyznało, że marzenia są ważne. Co ciekawe, już samo dążenie do realizacji marzenia daje poczucie szczęścia (82 proc. odpowiedzi). Aż 85 proc. pracowników oceniło swoje marzenia jako osiągalne.

Nasi pracownicy są jednocześnie profesjonalistami w zakresie swoich specjalizacji zawodowych i ciekawymi świata pasjonatami, którzy mają odwagę realizować marzenia. Staramy się stworzyć jak najlepsze warunki do realizacji tych marzeń, wierząc że zadowolony pracownik to dobry i zmotywowany pracownik - mówi Magdalena Maruszczak, dyrektor działu marketingu i komunikacji w KPMG w Polsce.

3 na 4 pracowników KPMG określiło siebie jako osoby szczęśliwe i zadowolone z życia. Analizując wyniki przez pryzmat różnych obszarów specjalizacji, najwyższy poziom zadowolenia z życia wskazały osoby pracujące w audycie.

Reklama

Sytuacja zawodowa 47 proc. pracowników uległa poprawie w ciągu ostatnich 5 lat

Z badania przeprowadzonego wśród pracowników KPMG wynika, że środowisko pracy ma wpływ na realizację marzeń. 92 proc.ankietowanych w ciągu ostatnich 5 lat spełniło przynajmniej jedno marzenie, a prawie połowa (47 proc.) co najmniej trzy marzenia. Zrealizowane marzenia były związane najczęściej z poprawą sytuacji zawodowej, rozwijaniem pasji lub hobby, podróżami oraz kształceniem się i zdobywaniem certyfikatów zawodowych.

Kobiety częściej chcą podróżować, a mężczyźni rozwijać hobby

Badani pracownicy na pytanie, o czym marzą najczęściej wskazywali podróże (57 proc.) i rozwijanie pasji lub hobby (52 proc.). Zauważalny jest trend, zgodnie z którym na marzenia związane z podróżami częściej wskazują kobiety, a mężczyźni na pasje i hobby.

Ponad 2/3 pracowników stara się rozwijać hobby, które najczęściej jest związane ze sportem (m.in. piłka nożna, bieganie, pływanie, żeglarstwo), podróżami (oddalone rejony Azji, obu Ameryk i Australii) oraz nauką (m.in. szkolenia i certyfikaty związane z wykonywanym zawodem, nauka języków obcych czy kursy fotografii). 90 proc. badanych wskazało, że realizowanie hobby sprawia, że są szczęśliwi.