Ta kolej ma ekonomiczny sens na odcinkach powyżej 500km aby ten pociąg trochę tą prędkością pojechał.To połączenie Warszawa-Łódź to chyba jakiś żart. 130km czyli rozpędzamy i hamujemy. Ale rozumiem, że tak krótki odcinek można tanio i szybko zbudować a potem się pochwalić: rząd PiS wprowadził do Polski KDP. Nieważne czy to ma sens, ciemny lud i tak wszytko kupi.
Ty nie jesteś głupi ... ty jesteś BARDZO głupi !!! Jakoś nie protestowałeś gdy budowano 2-pasmowe pseudo "autostrady". Jak KDP połączy Polskę z"pepikami" i Słowakami ( dalej - Wiedeń, Budapeszt i całe Bałkany w 5,5 godziny - wygodnie, przestronnie,cicho) to i "niemiaszki" przeproszą .... GWARANTUJĘ. Na dzisiaj będą blokować każdą taką inicjatywę ( jak za "tusko-nowakowska" ), pomyśl dlaczego ( .....).
Mijają kolejne lata a nikt nie odpowiedział na pytanie jak będzie wyglądać KDP w Warszawie. Gdzie będzie początek linii (dworzec), którędy będą na terenie m.st. Warszawy biec tory?
Beznadziejny pomysł. Wydanie 21 miliardów zł żeby warszawiacy mogli dojechać do celu godzinę szybciej ?. Lepiej te pieniądze zainwestować w całą kolej. Na pewno będzie to większą korzyścią i dla kolei i dla podróżnych
A ja jako mieszkaniec Łodzi byłbym zadowolony również. Więc zyskuje nie tylko Warszawa, ale także Łódź.
Dojazd z Wrocławia i Poznania do Łodzi/Warszawy też atrakcyjny czasowo, bo ani samochodem ani samolotem tak szybko sie nie dojedzie w te miejsca.
KDP jeżeli już budować to w pierwszej kolejności w ciągu północ-południe wraz z rozbudową infrastruktury stricte towarowej aby w końcu nasze porty były głównym wyborem dla Słowaków, Czechów czy Węgrów. A ten cały Y z powodzeniem może być linią konwencjonalną zrobioną na 200 km/h będącą jednocześnie "dojazdówką" do głównej i najbardziej sensownej linii KDP w Polsce czyli ciągu północ-południe
Cytat "Kolej dużych prędkości - reaktywacja. Rząd rozważa scenariusz..." Ten rząd nie zrealizuje żadnych scenariuszy. A dlaczego? Bo to jest tylko PIS. (Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.) Wiadomo cenzura.
"Rząd rozważa" i niech się do tego ograniczy.
Te psuje popsują wszystko, czego się dotkną.
Dać im wszystkim po małym błasiku i niech do wyborów (może będą) "rozważają".
Zaniedbane przewozy potrzebują wizjonerskiego projektu. >>>>z pewnością takiego jak remont linii Warszawa -Malbork- Gdańsk . Najdroższy remont na świecie,
Powinno raczej na nowo wybudować linie Gdańsk - Katowice -Kraków właśnie jako 350 km/h czyli S3 . zjazdy na Bydgoszcz na wysokości Torunia ( ale nie przez st. Toruń ) zjazd w kierunku Warszawy. Budowanie S3 do Łodzi nie ma żadnego sensu Lepszy efekt dałby rozbudowanie o jeszcze dwa tory klasy S3 Warszawa - Poznań własnie ze zjazdem na Łódź ( Warszawa-Łódź non stop ) Ale czy komisarze UE sie zgodza nie wiem, skoro nie ma zdody na kursy Warszawa Poznań Berlin
Aby go zobaczyć przejdź do strony z najnowszymi komentarzami.