Kolej dużych prędkości - reaktywacja. Rząd rozważa scenariusz...

| Aktualizacja:

Branża postuluje wpisanie do planów rządu superszybkiej linii. Ten rozważa taki scenariusz – dowiedział się DGP.

wróć do artykułu
  • ~goscxl
    (2016-09-10 12:47)
    Zaniedbane przewozy potrzebują wizjonerskiego projektu. >>>>z pewnością takiego jak remont linii Warszawa -Malbork- Gdańsk . Najdroższy remont na świecie, Powinno raczej na nowo wybudować linie Gdańsk - Katowice -Kraków właśnie jako 350 km/h czyli S3 . zjazdy na Bydgoszcz na wysokości Torunia ( ale nie przez st. Toruń ) zjazd w kierunku Warszawy. Budowanie S3 do Łodzi nie ma żadnego sensu Lepszy efekt dałby rozbudowanie o jeszcze dwa tory klasy S3 Warszawa - Poznań własnie ze zjazdem na Łódź ( Warszawa-Łódź non stop ) Ale czy komisarze UE sie zgodza nie wiem, skoro nie ma zdody na kursy Warszawa Poznań Berlin
  • ~polacy
    (2016-09-06 11:25)
    marine lepen --wspaniale rządzi we francji jako jej prezydent --taki fakt nasz!!!!!!!!!!!
  • ~gucio
    (2016-09-03 21:53)
    Cytat "Kolej dużych prędkości - reaktywacja. Rząd rozważa scenariusz..." Ten rząd nie zrealizuje żadnych scenariuszy. A dlaczego? Bo to jest tylko PIS. (Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.) Wiadomo cenzura.
  • ~jandzia
    (2016-09-03 16:53)
    Rząd to duża przesada nazywać ten zespół adoracji prezesa taką szlachetną formułą . Może tylko ulubieńca prezesia Dyzia Marzyciela vel Morawiecki ?
  • ~wojtek
    (2016-09-03 09:21)
    "Rząd rozważa" i niech się do tego ograniczy. Te psuje popsują wszystko, czego się dotkną. Dać im wszystkim po małym błasiku i niech do wyborów (może będą) "rozważają".
  • ~kolejorz
    (2016-09-02 13:13)
    KDP jeżeli już budować to w pierwszej kolejności w ciągu północ-południe wraz z rozbudową infrastruktury stricte towarowej aby w końcu nasze porty były głównym wyborem dla Słowaków, Czechów czy Węgrów. A ten cały Y z powodzeniem może być linią konwencjonalną zrobioną na 200 km/h będącą jednocześnie "dojazdówką" do głównej i najbardziej sensownej linii KDP w Polsce czyli ciągu północ-południe
  • ~vh
    (2016-09-02 10:44)
    Po co? srednia predkosc w Polsce to 30kmph - KDP podniesie to moze o 15kmph... warto ladowac te miliardy w KDP?
  • ~t.runo
    (2016-09-01 16:30)
    Beznadziejny pomysł. Wydanie 21 miliardów zł żeby warszawiacy mogli dojechać do celu godzinę szybciej ?. Lepiej te pieniądze zainwestować w całą kolej. Na pewno będzie to większą korzyścią i dla kolei i dla podróżnych
  • ~mher
    (2016-09-01 10:52)
    Ta kolej ma ekonomiczny sens na odcinkach powyżej 500km aby ten pociąg trochę tą prędkością pojechał.To połączenie Warszawa-Łódź to chyba jakiś żart. 130km czyli rozpędzamy i hamujemy. Ale rozumiem, że tak krótki odcinek można tanio i szybko zbudować a potem się pochwalić: rząd PiS wprowadził do Polski KDP. Nieważne czy to ma sens, ciemny lud i tak wszytko kupi.
  • ~inżynier
    (2016-09-01 10:25)
    Mijają kolejne lata a nikt nie odpowiedział na pytanie jak będzie wyglądać KDP w Warszawie. Gdzie będzie początek linii (dworzec), którędy będą na terenie m.st. Warszawy biec tory?