Sprawa dotyczy spalinowych pociągów pasażerskich Swing, których pełna nazwa to Atribo ATR-220. O problemach z dostawami pociągów donoszą włoskie media, m.in. dziennik „La Repubblica”.
Problem jest taki, ze pociągi nie reagują na sygnały bezpieczeństwa, np. „stop”, i nie wykrywają obecności innych pojazdów na linii. – Pociągi Pesy maja problemy z pokładowymi systemami bezpieczeństwa SCMT i SSC, które nie komunikują się w sposób wystarczający z infrastrukturą – przyznaje Francesco Castellone z biura prasowego Trenitalii.
Z tego powodu ruch musi być wstrzymywany. Pesa przyznaje, że pojawiły problemy z niektórymi systemami pokładowymi odpowiadającymi za komunikację z infrastrukturą.
Przez włoskiego dostawcę – twierdzi Michał Żurowski, rzecznik Pesy. - Nasza strategia polega na współpracy z możliwie szeroką reprezentacją miejscowych kooperantów. W przypadku ATR 220 dla Toskanii też wykorzystaliśmy sprawdzone miejscowe podsystemy od lat współpracujące z tamtejszą infrastrukturą. Niestety, jeden z nich wymaga korekty - twierdzi.