Debatę prowadzili: wydawca Dziennika Gazety Prawnej Marcin Piasecki i Dominika Kulczyk-Lubomirska - wiceprezes i CEO Fundacji Green Cross Poland - partnera debaty.
Spotkanie zatytułowane "Ekologia w inwestycjach infrastrukturalnych", miało za zadanie dać odpowiedzi na pytania: jak korzystamy z dotacji unijnych na infrastrukturę, czy ochrona przyrody to koszt czy inwestycja, czy w końcu ile przedsiębiorców kosztuje dostosowanie się do wymogów środowiskowych.
Marcin Piasecki podkreślił na początku, że wymiar ekologii przy inwestycjach infrastrukturalnych, jest po pierwsze ważny, po drugie ciekawy, i po trzecie - narosło wokół niego wiele znaków zapytania.
Dalej uczestnicy debaty zastanawiali się, czy wielkie wydatki na przysłowiowe przejścia dla żab w poprzek autostrad, w ogóle mają sens.
Szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Lech Witecki wyjaśniał, jak ważną dziedzinę w pracy jego instytucji stanowi ekologia.
Kwestie ekologiczne niejednokrotnie opóźniają postęp prac. Tak jest m.in. w przypadku wschodniej obwodnicy Warszawy.
Przedstawiciele branży drogowej podkreślali, że po wprowadzeniu nowych przepisów dotyczących ekologii, z organizacjami zajmującymi się ochroną przyrody paradoksalnie rozmawia się łatwiej.
W debacie udział wzięli:
Andrzej Patalas - prezes Autostrady Wielkopolskiej
Józefa Majerczak - członek zarządu, dyrektor ds. utrzymania infrastruktury PKP PLK
Lech Witecki - p.o. szefa GDDKiA
Piotr Otawski - wicedyrektor Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
Patrycja Wolińska-Bartkiewicz - podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej
Tomasz Cnota - naczelnik wydziału w biurze studiów i ochrony środowiska PKP PLK