W ramach umowy niemiecki koncern przejmie także pozostałe 50 proc. udziałów w spółce Politico Europe, której połowę udziałów posiadał już wcześniej; kupi także serwis Protocol.

Reklama

Politico "ustanowiła nowe standardy"?

Dyrektor generalny Axel Springer Mathias Doepfner stwierdził, że redakcja Politico "ustanowiła nowe standardy" dziennikarstwa politycznego. - Obiektywne, wysokiej jakości dziennikarstwo jest ważniejsze niż kiedykolwiek i wspólnie wierzymy w konieczność niezależności redakcyjnej i bezstronnego informowania - przekazał Doepfner w oświadczeniu. - Ma to kluczowe znaczenie dla naszego przyszłego sukcesu - dodał.

W oświadczeniu poinformowano, że Allbritton nadal będzie wydawcą serwisów Politico i Protocol, a zespoły redakcyjne i kierownicze obu witryn będą nadal działać niezależnie od innych amerykańskich marek Axel Springer.

Reklama

"New York Times" informował w ubiegłym tygodniu, że Politico może zostać sprzedane niemieckiemu koncernowi za 1 mld dolarów.

Czym jest Politico?

Politico zostało założone przed wyborami prezydenckimi w USA w 2008 roku przez byłych dziennikarzy "Washington Post" i miało na celu "przedstawianie Waszyngtonu i polityki z tempem, analizą i dokładnością dziennikarstwa sportowego".

Niemiecki koncern Axel Springer działa w ponad 40 krajach, a w portfolio ma między innymi dzienniki "Die Welt" i "Bild", a w Polsce "Fakt" i "Przegląd Sportowy".