Otworzą dwa nowe lotniska w Polsce. Tylko nie wiadomo po co...
Druga połowa listopada ma być przełomowa dla Polski wschodniej. W tym
czasie lokalni samorządowcy uruchomią pierwszy w tej części kraju port
lotniczy - w podlubelskim Świdniku. We wrześniu 2013 roku podwoje otworzy port lotniczy w Radomiu.
Szanowni Państwo. Piszę w sprawie nowych lotnisk i jak najbardziej jestem ZA A NIE PRZECIW. Za przykład mógłbym podać Niemcy, gdzie jest dużo, dużo więcej lotnisk pasażerskich niż w Polsce. Nikt nie zastanawia się tam, czy ktoś do tego musi dopłacać, region czy państwo. Czy np. Leipzig, Dresden, Dortmund, Lubeck lub Muenster-Osnabruck (nieco mniejsze lotniska) są opłacalne? Niemcy nie myślą, że business to tylko wielkie lotniska np. Berlin, Monachium czy Frankfurt.
W samym tylko jednym bundeslandzie Nadrenia-Westfalia + Zagłębie Rurhy jest co najmniej 5 lotnisk pasażerskich: Dusseldorf (na pewno 2), Koeln-Bonn (1), Dortmund (1), Muenster-Osnabruck (1). I tutaj, tylko w tej części Niemiec, już mamy POŁOWĘ TEGO CO W CAŁEJ POLSCE. Chcę ponadto dodać, że Niemcy od lat mają szybką kolej, o której nam w Polsce się nie śniło. I tam jakoś nie kłóci się transport koleją z transportem lotniczym, a ludzie mają wybór: lecieć samolotem do innego miasta w Niemczech czy na świecie, jechać koleją lub autem autostradą.
U nas zaś w kraju nad Wisłą króluje malkontenctwo, zawiść, zazdrość i małomiasteczkowa mentalność. Jestem z Lublina i szczerze życzę sobie i Lublinianom, mojemu regionowi, aby wypaliło to lotnisko w Świdniku. Niedawno wróciłem z Muenster w Niemczech. Tam od lat jest lotnisko, które zarabia na siebie, mimo że ma wielkiego konkurenta nieopodal (Dortmund) czy też Dusseldorf (trochę dalej). Tak więc moim zdaniem w każdym mieście powyżej 200,000 mieszkańców powinno być małe lotnisko, nie od razu HUB jak we Frankfurcie am Mein. Lublin+Świdnik to około 400,000 mieszkańców. Radom to ponad 200,000. Dlaczego tak długo nie miały te aglomeracje lotniska? Bo wszyscy lobbują dla Warszawy a teraz dla tego Modlina. Polska zaś jest pod tym względem bardzo opóźniona..i tak naprawdę ten stan rzeczy trzeba jak najszybciej zmienić..
do autora artykułu: trasa ekspresowa z Warszawy do Radomia jest tylko na odcinku 50 km, a później szanowny ekspercie wszyscy grzecznie stają w kolejce w Jankach i do lotniska jadą kolejną godzinę.
Po drugie jakim prawem stawiana jest teza , że radomskie nie jest w stanie przyciągnąć żadnego inwestora czy turysty???
Proponuję następnym razem przygotować się merytorycznie zanim napisze się taki gniot..
ten artykuł to jakieś konfabulacje prawdopodobnie mające na celu storpedowanie
tych inwestycji aby mogły wypłynąć naprawdę "poważne" i "konieczne" typu dworzec we Włoszczowej - bez urazy dla mieszkańców tej miejscowości
Takie powoływanie się na "ekspertów" brzmi jak stwierdzenia z dowcipów
że "amerykańscy uczeń" lub jak kto woli "radzieccy naukowcy"
jak powszechnie wiadomo za 15 - 20 latanie bedzie rarytasem na ktory tylko nieliczni beda mogli sobie pozwolic, glownie ze wzgledu na koszt paliwa. Dlatego budowanie lotniski nie ma juz sensu.
Widać komuś bardzo przeszkadza ta przyszła konkurencja skoro artykuł wisi na głównej stronie przez cały dzień. A eksperci częściej się w tym kraju mylą, niekoniecznie nieświadomie. Pozdrawiam zdrowo myślących.
Piszecie ,,Strategia Rządowa", ale zapomnieliście dodać, że z 2006r ,wtedy kiedy właśnie rządził PiS. Jak słusznie ktoś tu zauważył, że w spółce Lotnisko Radom są PiS-owcy- więc macie odpowiedź dlaczego to forowali! I wyciągnijcie wnioski-podobne do peronu we Włoszczowej.
A teraz na poważnie -wg długoterminowych prognoz i analiz transportowo-ekonomicznych-w Polsce lotniska pasażerskie mają rację bytu w oddaleniu od siebie conajmniej 200-250km. Radom ,Sochaczew (przy już istniejącym na Mazowszu Modlinie), Lublin (przy istniejącym Rzeszowie-Jasionce)- przez długi czas będą musiały być mocno dotowane przez mieszkańców tych ziem- bo nie osiągną niezbędnej rentowności ( w wyniku megalomanii nieodpowiedzialnych lokalnych kacyków). Wspomnicie moje słowa - za 5-10-20 lat !!!
Czarna propaganda warszawki. Lotnisko w Lublinie to konieczność i tam mieszka 400 - 450 tysięcy ludzi a nie tak jak napisano.
To dobra inwestycja i ja już czekam w Gdańsku na połączenie z Lublinem
W samym tylko jednym bundeslandzie Nadrenia-Westfalia + Zagłębie Rurhy jest co najmniej 5 lotnisk pasażerskich: Dusseldorf (na pewno 2), Koeln-Bonn (1), Dortmund (1), Muenster-Osnabruck (1). I tutaj, tylko w tej części Niemiec, już mamy POŁOWĘ TEGO CO W CAŁEJ POLSCE. Chcę ponadto dodać, że Niemcy od lat mają szybką kolej, o której nam w Polsce się nie śniło. I tam jakoś nie kłóci się transport koleją z transportem lotniczym, a ludzie mają wybór: lecieć samolotem do innego miasta w Niemczech czy na świecie, jechać koleją lub autem autostradą.
U nas zaś w kraju nad Wisłą króluje malkontenctwo, zawiść, zazdrość i małomiasteczkowa mentalność. Jestem z Lublina i szczerze życzę sobie i Lublinianom, mojemu regionowi, aby wypaliło to lotnisko w Świdniku. Niedawno wróciłem z Muenster w Niemczech. Tam od lat jest lotnisko, które zarabia na siebie, mimo że ma wielkiego konkurenta nieopodal (Dortmund) czy też Dusseldorf (trochę dalej). Tak więc moim zdaniem w każdym mieście powyżej 200,000 mieszkańców powinno być małe lotnisko, nie od razu HUB jak we Frankfurcie am Mein. Lublin+Świdnik to około 400,000 mieszkańców. Radom to ponad 200,000. Dlaczego tak długo nie miały te aglomeracje lotniska? Bo wszyscy lobbują dla Warszawy a teraz dla tego Modlina. Polska zaś jest pod tym względem bardzo opóźniona..i tak naprawdę ten stan rzeczy trzeba jak najszybciej zmienić..
Po drugie jakim prawem stawiana jest teza , że radomskie nie jest w stanie przyciągnąć żadnego inwestora czy turysty???
Proponuję następnym razem przygotować się merytorycznie zanim napisze się taki gniot..
tych inwestycji aby mogły wypłynąć naprawdę "poważne" i "konieczne" typu dworzec we Włoszczowej - bez urazy dla mieszkańców tej miejscowości
Takie powoływanie się na "ekspertów" brzmi jak stwierdzenia z dowcipów
że "amerykańscy uczeń" lub jak kto woli "radzieccy naukowcy"
Bogu dzieki, ze taka KANALIA jak ty , JUZ WYJECHALA!!
A teraz na poważnie -wg długoterminowych prognoz i analiz transportowo-ekonomicznych-w Polsce lotniska pasażerskie mają rację bytu w oddaleniu od siebie conajmniej 200-250km. Radom ,Sochaczew (przy już istniejącym na Mazowszu Modlinie), Lublin (przy istniejącym Rzeszowie-Jasionce)- przez długi czas będą musiały być mocno dotowane przez mieszkańców tych ziem- bo nie osiągną niezbędnej rentowności ( w wyniku megalomanii nieodpowiedzialnych lokalnych kacyków). Wspomnicie moje słowa - za 5-10-20 lat !!!
To dobra inwestycja i ja już czekam w Gdańsku na połączenie z Lublinem