49-letni szef McDonald's wycofuje z dotychczasowego menu 160 dań. Wśród proponowanych potraw więcej ma być kurczaka. Oficjalnie chodzi m.in. wykorzystanie powodzenia takich dań jak przekąski Chicken McBites. Ale są też inne powody.

Reklama

McDonald's woli zrezygnować z wymyślnych potraw na rzecz tańszego kurczaka, by przyciągnąć bardziej oszczędnych klientów. Cytowany przez serwis Bloomberg Bryan Elliott, analityk Raymond James & Associates w St. Petersburg na Florydzie, twierdzi, że wśród amerykańskich konsumentów daje się ostatnio dostrzec oznaki pogorszenia ich sytuacji finansowej. A kurczaki są znacznie tańsze niż wołowina, poza tym postrzegane są jako zdrowsze źródło białka.

Inna sprawa, że w najlepszej sytuacji finansowej nie jest także sama sieć. McDonald's boryka się z oszczędnościami w wielu krajach Europy, do tego dochodzą pogarszające się nastroje wśród amerykańskich konsumentów i wolniejszy wzrost gospodarczy w Azji. Wyniki finansowe mówią same za siebie - sieć nie zdołała dobić do prognoz wzrostu sprzedaży, zakładanych przez analityków.