Sieć McDonalds podniosła ceny produktów ze "Strefy dobrych cen". Od tygodnia w każdej restauracji na terenie Polski za cheeseburgera i hamburgera klienci płacą już 3 zł i 50 gr. Kiedy w 2006 roku McDonald's ruszył z akcją promocyjna "Strefa dobrych cen" najtańsza kanapka kosztowała 2 zł. W międzyczasie największa na świecie sieć fastfoodowa podniosła cenę do 3 zł. Teraz za cheeseburgera, hamburgera, loda, małe frytki i małe napoje klienci płacą o 50 gr. więcej, a to może być dopiero początek cenowych zmian...
Ostatnia regulacja cen produktów z oferty +Strefa Dobrych Cen+ miała miejsce w 2007 roku. Od tego czasu przez okres blisko 5 lat, pomimo corocznej kilkuprocentowej inflacji, produkty "Strefy Dobrych Cen" oferowane były w stałej, niezmienianej cenie 3 zł. Obecna decyzja o zmianie ceny podyktowana jest znacznym wzrostem kosztów produkcji - powiedział PAP Life Krzysztof Kłapa, rzecznik prasowy McDonald's Polska.
Według przedstawicieli firmy ceny produktów wzrosły ze względu na wyższe opłaty za media, w tym energię elektryczną, koszty logistyki oraz zwiększające się ceny surowców. Część z nich sprowadzana jest natomiast z zagranicy. Sieć McDonald's zapewnia, że mając na względzie utrzymanie atrakcyjności i konkurencyjności oferty, podwyżka ceny zatwierdzona została w możliwie najmniejszym wymiarze, a wydane dodatkowe 50 gr. nie nadszarpnie zbytnio budżetu klientów.
"Mamy głęboką nadzieję, że pomimo tej zmiany nasi goście w dalszym ciągu doceniać będą wysoką jakość i konkurencyjną wartość naszej oferty ze +Strefy Dobrych Cen+" - dodaje rzecznik. Jednak klienci już ogłosili swój protest na Facebooku. Każdy, kto chce powrotu starych, niższych cen w McDonald's może poprzeć fanów tanich i szybkich przekąsek klikając "dołącz".