Do tej pory zarówno producenci, dystrybutorzy, jak i samo Ministerstwo Finansów termin sześciomiesięczny liczyli od 1 stycznia 2009 r. Eksperci podatkowi mają inne zdanie. 1 marca 2009 r. weszła w życie nowa ustawa o podatku akcyzowym oraz rozporządzenie o oznaczaniu wyrobów akcyzowych. W związku z tymi regulacjami i przepisami przejściowymi stare znaki akcyzy zachowują ważność przez sześć miesięcy od wprowadzenia nowych.

Reklama

Resort finansów okres sześciomiesięczny liczy od 1 stycznia, gdyż wtedy zaczęły obowiązywać zmiany w rozporządzeniu o oznaczaniu wyrobów banderolami na podstawie starej ustawy akcyzowej. Zapomniano tylko o rozporządzeniu wprowadzonym razem z nową ustawą akcyzową. Eksperci mają jednak inne zdanie. Według nich okres sześciu miesięcy należy liczyć od 1 marca 2009 r., kiedy to nowe banderole weszły w życie. To oznacza, że stare banderole na papierosy stracą ważność z końcem sierpnia.

Warto dodać, że podatnicy, którzy posiadają papierosy ze starymi znakami akcyzy po utracie ich ważności będą musieli doklejać na paczki papierosów banderole legalizacyjne, za które trzeba zapłacić. Część z nich już dokupiła te banderole, mimo że mogli z tym poczekać jeszcze dwa miesiące.

>>> Zobacz jak ministerstwo chce zarobić na unieważnieniu starych banderol - gazetaprawna.pl

p

Reklama