30 największych firm handlowych, które mają aż 46 sieci sklepów sprawdzili kontrolerzy SBK Marketing. Okazało się, że wygrało brytyjskie Tesco, jednak przewaga nad Biedronką wyniosła zaledwie 0,19 punktu - pisze portal dla-handlu.pl. Na trzecim miejscu znalazł się Carrefour, a potem były Auchan i Kaufland.

Reklama

Klienci wybrali Tesco, bo sklepy tej sieci mają najwięcej produktów, do tego markety stoją w najbardziej dogodnych miejscach i charakteryzują się najwyższą jakością obsługi klienta. Jeśli jednak najważniejszym kryterium zakupów jest cena, to nie ma to jak Biedronka - w tej kategorii wygrywa ona bowiem w cuiglach.

Badanie Detal Spożywczy 2010 wykazało też wielką porażkę Lidla. Tania sieć sklepów przegrała aż z ośmioma konkurentami. Według ekspertów to przez to, że choć produkty na półkach są tanie, to klientów odstraszają obco brzmiące nazwy towarów.