Chińscy producenci aut mogą zacierać ręce. W 2009 salonach sprzedało się aż 13,64 miliona nowych aut. To wzrost aż o 52 procent w porównaniu z 2008. Wszystko dzięki mądrej polityce gospodarczej Pekinu. Władze Chin obniżyły podatek na auta o silnikach mniejszych niż 1,6 litra. To spowodowało, że wielu ludzi wreszcie było stać na zakup samochodu.

Reklama

>>>Chiny biją gospodarcze rekordy

Będzie tylko lepiej. "Chiński rynek wciąż jeszcze nie jest nasycony. Cały czas podnosi się standard życia wielu rodzin, któe teraz będą chciały kupić auto" - tłumaczy agencji XInhua Dong Yang, wiceprzewodniczący chińskiego związku producentów samochodów.

Eksperci ostrzegają jednak, że Pekin nie powinien zachłysnąć się sukcesem. Bo najwięcej aut produkują nie rodzime koncerny, a firmy powstałe z połączenia chińskich przedsiębiorstw z zachodnimi koncernami.

Reklama