Zapominalscy kierowcy i nieopłacone gwarancje. Głównym powodem rosnącego zadłużenia konsumentów jest niewypowiadanie polis komunikacyjnych, które automatycznie się przedłużają. W przypadku firm, największe zaległości generują nieopłacone gwarancje ubezpieczeniowe.

Reklama

Wielu klientów zapomina o terminach płatności lub nieświadomie przedłuża polisy. Dopiero kontakt z windykatorem uświadamia im problem – wyjaśnia Jakub Kostecki, prezes Kaczmarski Inkasso.

Mężczyźni częściej nie płacą. Aż trzy czwarte dłużników stanowią mężczyźni, głównie ze względu na obowiązkowe ubezpieczenia OC posiadanych samochodów oraz polisy mieszkaniowe.

Branża TSL na czele dłużników. Wśród przedsiębiorstw niechlubne pierwsze miejsce zajmuje branża transportu, spedycji i logistyki (TSL) z długiem przekraczającym 145 mln zł. Wysokie zaległości notuje się również w handlu i budownictwie.

Pół miliarda zaległości. Polacy zapominają o płatnościach, a windykatorzy zacierają ręce

Apel o odpowiedzialność. Eksperci KRD apelują o większą odpowiedzialność w zarządzaniu polisami ubezpieczeniowymi, zarówno wśród konsumentów, jak i przedsiębiorców. Regularne sprawdzanie umów i terminów płatności może uchronić przed nieprzyjemnymi konsekwencjami finansowymi.