Banki coraz dokładniej analizują, co robią ich klienci ze swoimi pieniędzmi: czy korzystają z bankomatów, czy wolą płacić kartą, czy lubią inwestować. Tak robi już wiele instytucji w Europie i USA, teraz dołączyły do nich banki w Polsce.

Reklama

Banki dysponują potężnymi systemami informatycznymi, dzięki którym wiedzą, co ich klienci robią ze swoją pensją, a przede wszystkim, czego będą potrzebować. "Przyglądamy się, czy klienci mają regularne i stabilne wpływy, czy korzystają z bankowości elektronicznej, czy wypłacają pieniądze z bankomatu, czy raczej płacą kartą" - mówi Tomasz Geburczyk z BZ WBK.

Jego zdaniem na takie analizy decyduje się coraz więcej banków, choć każdy z nich robi to w różnym zakresie. Dzięki tej wiedzy oferują produkty kredytowe czy inwestycyjne – o ile klient się na to zgodzi przy podpisywaniu umowy (najczęściej jest to zgoda na przesyłanie materiałów marketingowych). Z takiej wiedzy korzysta BRE Bank, właściciel mBanku i MultiBanku.

Więcej informacji: Banki analizują nasze konta. Kredyty tylko dla sprawdzonych klientów

p