"Według badań CBOS, w 2017 r. już 92 proc. Polaków używało telefonów komórkowych. Coraz więcej jest też sondaży wskazujących na to, że nie wyobrażamy sobie, by nie zabrać ze sobą telefonu z domu. Mając na względzie te trendy, chcieliśmy w naszych sklepach rozszerzyć metody dokonywania płatności o BLIK-a. Dzięki temu rozwiązaniu od teraz nasi klienci, będący fanami nowych technologii, mogą zapomnieć o portfelu i bez przeszkód przyjść po zakupy wyłącznie z telefonem" - powiedział kierownik działu doskonalenia pracy sklepów Biedronka Karol Sęktas, cytowany w komunikacie.

Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce, posiadająca ponad 2830 sklepów w ponad 1000 miejscowości. Średnio. Sklepy sieci Biedronka średnio odwiedza dziennie blisko 4 mln klientów. Wg badań 81% Polaków deklaruje, że regularnie robi zakupy w Biedronce (PRM, 2017).

Dzięki popularności sieci i jej dostępności w całym kraju, rozszerzenie akceptantów płatności BLIK o sklepy Biedronka jest również znaczące z perspektywy samej usługi.  "Umożliwienie płatności BLIK-iem w Biedronce to bardzo ważny krok w rozwoju systemu, gdyż coraz więcej osób płaci w ten sposób w sklepach stacjonarnych. Tylko w minionym kwartale, liczba tego typu transakcji wzrosła aż o 93% w stosunku do pierwszego kwartału 2018 roku. Cieszymy się, że w każdym sklepie Biedronka można od teraz płacić BLIK-iem, dostępnym już w 13 aplikacjach bankowych" - podkreślił dyrektor departamentu sprzedaży Polskiego Standardu Płatności Adam Kokoszkiewicz, cytowany w komunikacie. 

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIK-a mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce. Na koniec czerwca br. sieć Biedronka liczyła 2 832 placówek o łącznej powierzchni 1,87 mln m2.