Przede wszystkim kupujemy napoje gazowane - 32 proc. udziału w rynku. Wody butelkowane to 20 proc. Nie wiele mniejszy udział w rynku napojów bezalkoholowych mają soki i nektary oraz napoje owocowe. Rośnie popularność herbat mrożonych oraz napojów izotonicznych. W 2008 roku stanowiły one odpowiednio 4,5 proc. i 1,1 proc. Jest to o odpowiednio 0,8 i 0,2 punktów procentowyh więcej, niż przed rokiem.

Powody do zadowolenia ma Coca-Cola. Ten światowy koncern szczyci się, że w ciągu 10 lat spożycie jego produktów wzrosło w naszym kraju ponad dwukrotnie. Tylko w ubiegłym roku wypiliśmy o 13 proc. więcej napojów tego producenta niż w 2007 roku. Solidny udział w rynku, niemal 13 proc., ma Maspex, znany m.in. pod marką Tymbark. Wyprzedza tym samym, inny światowy koncern, PepsiCo.

Udział w rynku napojów bezalkoholowych

Coca-Cola (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Nestea, Kropla Beskidu)

22 proc.

Maspex (Kubuś, Tymbark, La Festa Chocolatta)

12,9 proc.

PepsiCo (Pepsi, Mirinda, 7up, Lipton Ice Tea, Aqua Minerale)

9,1 proc.

Źródło: Raport o rynku napojów bezalkoholowych w Polsce.
Instytut AC Nielsen, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej PIB, Canadea.