Co najmniej kilkanaście tysięcy osób pracuje dziś w Polsce w branży internetowej. Z uwagi na dynamiczny rozwój tej dziedziny gospodarki nie można podać bardziej precyzyjnych wyliczeń. Nieustannie rośnie liczba specjalizacji zawodowych związanych z siecią.
Największe możliwości pracy są związane z rozwojem mediów społecznościowych oraz interaktywnych agencji marketingowych. "Brakuje wykwalifikowanych specjalistów, dlatego uruchomiliśmy program staży i sami uczymy kandydatów z którymi chcemy się związać na dłużej" - mów Agnieszka Rzemińska z VanguardPR.
Zdaniem Sabiny Stodolak, HR menedżera z agencji interaktywnej Adweb, w pracy internetowej świetnie radzą sobie humaniści. Ważna jest także umiejętność pracy zespołowej - aby np. nowy sklep internetowy odniósł sukces potrzebna jest współpraca wielu specjalistów z różnych dziedzin.
Profesjonalista internetowy łączy specjalistyczna wiedzę z szybką reakcją na zachodzące w wirtualnym świecie zmiany. "Jeśli wyszukiwarka Google'a zmieni algorytm, to specjalista SEO musi natychmiast zareagować" - wyjaśnia Agnieszka Rzemińska.