- Szacujemy, że w 2023 r. struktura sprzedaży samochodów używanych na polskim rynku będzie przedstawiała sie ta, że ok. 20% sprzedawanych samochodów będzie miała do dwóch lat, auta w wieku pomiędzy 3-7 lat będą miały 50% udziału w rynku, natomiast udział starszych pojazdów wyniesie 30% - mówi w rozmowie z MarketNews24 Paweł Molasy, Business Country Manager PL w AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o.

Reklama

Popyt na nowsze samochody używane jest większy niż podaż. To także skutek tego co dzieje się z cenami nowych samochodów, właśnie z powodu inflacji.

W związku z rosnącymi cenami podzespołów do produkcji samochodów, nowe nie są do oszacowania przez producentów na dzień dzisiejszy.

-Gdy dziś zamawiamy nowe auto w salonie w umowach rezerwacyjnych coraz częściej są zawierane zapisy, że cena może się zmienić – wyjaśnia P.Molasy. – Może się więc okazać, że czekaliśmy na nowe auto 12 miesięcy lub dłużej, to cena będzie bardzo odbiegać od tego co widzieliśmy w prospekcie.