Sprzedawcy w sklepach odzieżowych często noszą stroje, których producentem jest dana firma. Nie jest to jednak wyraz ich fascynacji daną marką, ale przymus odgórny narzucony przez pracodawcę. Firmy odzieżowe jednak bardzo często przekazują ubrania swoim pracownikom lub też pozwalają im na ich zakup po obniżonych cenach. To w świetle prawa podatkowego stanowi dodatkowy przychód, który pracownik powinien wykazać w zeznaniu rocznym i z tego tytułu zapłacić podatek. Jednak ani pracownicy, ani firmy nie rozliczają takiego przychodu.
Część firm próbuje koszt ubrań, które przekazuje pracownikom, zaliczyć do kosztów podatkowych. Jednak organy podatkowe kwestionują tego typu rozwiązania. Według Pawła Stańczyka, eksperta podatkowego z PricewaterhouseCoopers, problem polega na tym, że przepisy nigdzie jasno nie określają definicji stroju służbowego.
Więcej informacji: Podatnik zapłaci za darmowy ubiór od pracodawcy
p