Jak podał UOKiK, ceny w wyszukiwarce różniły się od tych prezentowanych na stronach konkretnych ofert. Z monitoringu serwisu Wakacje.pl wynika, że problem zaniżonych cen w wynikach wyszukiwania dotyczył blisko 2/3 przebadanych ofert, a w około 10 proc. przypadków ceny prezentowane w wyszukiwarce były wyższe – stwierdzono.

Reklama

Rózne ceny ofert

Cena to jeden z podstawowych kryteriów, które bierzemy pod uwagę, planując wyjazd. Przedsiębiorcy mają obowiązek rzetelnie o niej informować, uwzględniać wszystkie jej elementy i dbać o aktualność – ocenił Prezes UOKiK. Dodał, że to pierwsze takie działanie na rynku usług turystycznych. Będziemy się dalej przyglądać praktykom dotyczącym podawania cen w tej branży niezależnie od tego, czy są to duże biura podróży, małe firmy czy portale pośredniczące w sprzedaży ofert – zaznaczył.

Od lipca 2022 r. – już w trakcie postępowania wyjaśniającego – spółka Wakacje.pl zaczęła zamieszczać przy wynikach wyszukiwania symbol, po rozwinięciu którego pojawia się informacja, że w niektórych przypadkach cena może się zmienić. Zdaniem Prezesa Urzędu - jak poinformował Urząd - nie zmienia to faktu, że konsumenci mogą być dalej wprowadzani w błąd.

Przypomniano, że za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu przedsiębiorcy.